Tips: Lista av Galaxy Nexus kompatibla in-ear hörlurar

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av fireon, 1 jan 2012.

  1. Samuel Fröhler

    Samuel Fröhler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    3-knappars in där för Android telefoner, Nexus 5

    Hej

    Jag har kört Nexus 4 o har nyligen bytt till en Nexus 5. Jag har dessutom plöjt igenom de flesta hörlurar (in ear) och tycker att Jays four låter väldigt mycket, men de är skrikiga vilket gör att mina öron känns som de utsatts för träningsvärk efter +30min.. (Hunnit blivit rädd att detta på sikt skall förstöra min hörsel !!)

    Jag letade därför efter ett par mer välbalanserade lurar som har riktigt bra pulver, men som inte gjorde mina öron lika trötta. Dessutom framtagna för Android och med 3 knappar..inte lika mycket att välja mellan.

    Hittade ett par lurar på Pause Ljud o Bild i Stockholm som heter Sabotage Royale från Degauss Labs. Det är en 3-knappars hörlur framtagen specifikt för Android (funkar EJ på en iphone). Kostade runt 400:-.

    Nu har jag använt dem ett bra tag. Alla 3-knappar funkar perfekt och ljudet är riktigt gott, även vid lägre volymer låtar Bass, mid o diskant perfekt. Gummibudsen isolerar som champangekorkar och därför ramlar de ej ur mina öron vid promenad som mina gamla Jays Four gjorde hela tiden.. Funkar för övrigt med Jays appen de med.
     
    Isaak gillar detta.
  2. Samuel Fröhler

    Samuel Fröhler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej,

    Kör fortsatt Nexus 5 med Sabotage Royale från Degauss Labs. Mig veterligen är det bara deras o Jays five som funkar med Android och 3-knappar. Dessutom kan du ju köra Degauss appen som du styr knapp funktionerna med, funkar även på mitt gamla Klipsch headset (1-knapp).
     
    Last edited: 27 feb 2014
  3. Mythos

    Mythos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    jag kör också sabotage royale med nexus 5.

    tillhörande app fungerar som den ska, däremot kan man enbart styra ett fåtal musikspelare med den. jag gillar inte heller att app-ikonen måste vara aktiv och synlig i notifikationsfältet för att appen ska fungera.

    tips på annan, liknande app som funkar bra med dessa hörlurar och telefon?

    edit:
    klipsch control -appen verkar göra jobbet.

    att Google kontroller för musikspelare i lockscreen strular vid användning av hörlurar, verkar vara ett allmänt problem.

    Nexus 5 & Tapatalk.
     
    Last edited: 14 jan 2014
  4. Samuel Fröhler

    Samuel Fröhler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Uppdaterade deras app för nån vecka sen v1.4. Jag kör själv Soundcloud och denna stöds nu, poweramp, spotify och wimp, mfl också..

    Den irriterande app ikonen i fönstret är också borta. Tycker appen blivit rejält mycket bättre nu. Funkar klockrent för mig och slår Jays icke fungerande app med hästlängder. Har ej testat Klipsch.

    Google play:as här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.shengande.degausslabs

    Royale med Nexus 5 här:
    https://www.youtube.com/watch?v=XQiEbt9wRy4&feature=youtube_gdata_player

    /S
     
    Last edited: 27 feb 2014
  5. Mythos

    Mythos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    nice, men fortfarande inget stöd för pocket casts så jag avvaktar.

    Nexus 5 & Tapatalk.