Problem: Lite allmän hjälp om min Samsung Tab 6

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av KingMartin92, 8 jan 2020.

Taggar:
  1. KingMartin92

    KingMartin92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej, jag är taxichaufför och är friåkare som kör för både Uber, Taxijakt och Bolt.

    Eftersom jag kör för så pass många olika bolag och dessutom använder Waze och Tomtom GO som navigerings app så behöver jag använda en en större skärm för att kunna använda alla appar på en gång vilket jag gör med min Samsung tap 6. Men jag har vissa problem som jag helst hade velat lösa.

    1. Jag kan enbart ha Max 5 appar i pop-up vyn då min Samsung platta säger ifrån om jag försöker ha fler än 5 appar i popup-vy. Går detta att fixa på något sätt (komma runt systemet) ?

    2. Eftersom jag kör med flera appar samtidigt så ”pausas” två av mina appar bl.a Taxijakt och Tomtom Go. Detta kan lösas med ett program som heter ”Multistar”.

    men problemet med just Multistar är då att när jag använder funktionen som ser till att appar inte lägger sig i viloläge så kraschar waze hela tiden och krånglar under åkturer. Detta gör att jag tyvärr inte kan använda Multistar.

    3. Varje gång jag låser min padda (lock screen) för att te.x gå och äta eller toa m.m så stänger waze ner sig själv vilket gör att när jag låser upp paddan igen så måste jag hela tiden lägga tillbaka waze i pop-up vyn och lägga den på rätt plats. Alla andra appar är kvar men just waze stänger ner sig själv utan att fråga.

    4. Den app som jag egentligen behöver hjälp med och stör mig mest är Taxijakt driver. Problemet med den är att den lägger sig i viloläge medans jag använder andra appar vilket gör att jag hela tiden måste peta på appen för att väcka till den, detta är väldigt jobbigt.

    för det andra så öppnar Taxijakt appen enbart Google Maps åt mig men jag vill använda waze istället och då måste jag hela tiden mata in varje adress vilket tar lite tid och dessutom då hamnar ju även Taxijakt appen i viloläge vilket gör att jag får försöka komma ihåg adressen jag anger i waze. För det tredje så hade jag velat ha någon form av kopierings knapp på varje adress som visas när jag får en resa. Jag har kontaktat Taxijakt men dom svarar aldrig på frågor kring deras förar app och lyssnar ej på sina chaufförer kring dessa frågor vilket känns tråkigt. Så det jag undrar är om det är möjligt att typ redigera apk filen i Taxijakt driver app för att sedan göra så att Taxijakt driver app öppnar waze istället för Google maps? Och även kanske så att Taxijakt appen inte hamnar i viloläge?

    Alla mina problem kanske inte kan fixas men jag uppskattar om iallafall det här med Taxijakt går att fixa :)

    om det är någon som kan fixa detta kan jag gärna donera en peng :)

    tack för svar