Fråga: Lite frågor ang SGS2

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Droid119, Jun 16, 2012.

1. Droid119

Droid119 Guest

Jo hej! Om tråden är i fel forumsdel så kan en moderator flytta tråden till ett mer passande del i forumet.
    I alla fall jag är säker på att köpa SGS2 efter att ha funderat på LG O2X och iPhone 4S nu blir det en SGS2 istället. Jag vet varken om den kommer med GB eller ICS. Men om den nu kommer mer ICS och man ska få root så skulle man tydligen flasha någon CF-kernel för att få root? Och jag såg att man får CWM med den kernel fast inte "äkta" CWM, Kan man inte installera ROM Manager efter man har flashat denna kerneln och flasha äkta CWM?:)

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det inte är senaste ICS så laddar du ner senaste ICS! ;)

För att roota:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Scrolla ner till "Help! Which file do I use ?" i tråden - och hitta vilken du ska ladda ner.

Ladda ner Odin 1.85 och filen du ska ha till din mobil. Följ sedan "Instructions - ODIN (long)" ... Som det står, tar inte lång tid!

Och jo det är bara att byta CWM bäst du vill! Kommer med olika CWM med olika Kernels och du kan flasha in eget och du kan installera ROM Manager och ja - du kan göra bäst du vill! Det är en android ffs, inte en iPhjaant ;)

3. Droid119

Droid119 Guest

Aha okej:D blev lite förvirrad ang:
    Så att flasha CWM via ROM Manager funkar alltså med CF-Root?:)

4. Arbu11

MINA ENHETER

Hmm, I guess ;) Pröva! Kan inte bli mer än fel :D Men ja, det borde gå... CWM är ju bara CWM liksom, oavsett vilket system man kör ;) Jag älskar CWM med touch, så man slipper klicka sig fram överallt... Fanns på senaste "Siyah-kerneln"... Men efter att Siyah bränt mitt moderkort i mobilen vågar jag inte riiiktigt installera det ännu XD

5. Droid119

Droid119 Guest

Har dock inte köpt luren än. Antar att det inte lär hända så mycket? Om man tänker efter så byter man ju bara ut en recovery:)

6. Arbu11

MINA ENHETER

Du kommer ju inte lyckas hårdbricka din Galaxy S2 i första taget om du inte är lika duktig som jag ;) Så jag menar - det finns alltid sätt att återställa din mobil :P

7. Droid119

Droid119 Guest

True:) Låter ju enklare att roota Samsung lurar än HTC lurar. Sen slipper jag ju HTC:s äckliga NANDlock wohooooo:D får testa sen när jag har köpt luren :) annars får man väl vända sig till forumet:)

8. Arbu11

MINA ENHETER

Det är det säkert ;) Enkelt är det iaf :D Ja gör så - vi finns här för dig, bara dig ;)

9. Droid119

Droid119 Guest

Tur de;)

10. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

off topic (det är ju lördag ändå; Får repliken i huvudet från Emil I Lönnerberga;
    - Du och jag Alfred
    - höh, Tror jag det. Du och jag emil!
    :innocent:

11. Arbu11

MINA ENHETER

Naaaw :D Hehehe! Jag har sommarlov (sista året på gymnasiet) så att, jag har lördag varje dag! :D

Droid119 likes this.