Lite frågor från en Android newbie

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Khenke, 12 aug 2009.

  1. Khenke

    Khenke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej all Android älskare. Mitt första inlägg här.

    Har väntat ett längre tag på att köpa en smartphone och android är exakt vad jag vill ha. Jag är en programmerare och vill ha ngt som jag kan "leka" med. Även om det var 10+ år sedan jag programmerade i Java.

    Jag är ute efter att göra ett program för träning (löpning, cykling mm) och kommer någon gång framöver att köpa ett pulsbälte med bluetooth.

    Det jag undrar lite över är om det är dags att köpa Samsung Galaxy snart eller om det är bättre att vänta lite då många nya telephoner är på gång. Jag har inte bråttom men vill ju börja någon gång. :)

    Jag vill ju ha en ganska robust telefon om jag skall springa med den. Jag är heller inte rik, så jag väntar heldre 3-4 månader och köper en bättre telefon än att behöva byta inom ett år igen. (arbetslös som man är)

    Jag är helt klart en riktig tekniknörd, men har inte så stor insikt i vad olika comunityn gör så det kan vara kul att få lite insikt i vad det get att välja en tex en HTC för comunityns skull, mot en Samsung.

    Har ju sett att det är på gång ett skifte i cpu kraft men när kan det tänkas komma? I år?

    Har många mer frågor men tänkte inte begrava er helt med dom på en gång. ;)

    Ser ut att vara ett intressant ställe (Swedroid) detta iaf.
    Det är ju inte omöjligt att allt detta redan blivit svarat på i olika trådar, isf ber jag om ursäkt, men då är det bara att hänvisa mig ist för att åter skriva ett svar.
     
  2. chrios

    chrios Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, kul med fler utvecklare på forumet. :)