Lite frågor om android i magicen

Diskussion i 'Magic' startad av Spuute, 21 sept 2009.

  1. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har haft telefonen sen i Lördags och jag trivs väldigt väl med den.

    Men när man håller inne home knappen så kommer ju dom 6 senaste programen upp, eller är de program som är öppna? Isåfall, hur stänger man ner dom? Så dom inte ligger i bakgrunden, har man t.ex varit inne på internet så ligger ju browserikonen där och trycker man på den så kommer man ju till senaste sidan man varit inne på, precis som att man bara minimerat programet istället för att avslutat det?

    Och så undrar jag ifall det finns någon orginalrom på svenska? Jag har en telefon från tre, om det nu har någon betydelse?

    Tackar på förhand!

    Spuute
     
  2. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Hej och välkommen till Android-träsket :)

    Android stänger program när det behövs. Det är olika när program ligger i bakgrunden eller ej, skulle nog säga att det de flesta stänger sig men en del sparar info om vad dom höll på med så man kommer tillbaka på samma ställe när man öppnar dom igen. Spotify (och andra musikspelare) är typiska program som inte stänger sig när man har dom i bakgrunden av naturliga orsaker.

    Sök på Task manager och liknande i Market så hittar du flera program som kan visa processer och program som är igång, men stäng inget om du inte vet vad du håller på med, det kan få t.ex dina larm att inte ringa...

    Android kommer på svenska med version 1.6, dvs nästa version av Android. Vi hoppas och gissar på att version 1.6 kommer som uppgradering till Magic. I annat fall får du roota den och köra in CyanogenMod 4.1.x eller någon annan Android 1.6 när dom dyker upp. Det ryktas att CyanogenMod kommer i version 4.2 inom väldigt snart och det blir då en Stable Release av Android 1.6, förmodligen den första Android 1.6 som kommer ut!