Lite frågor om kalender och Android

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Milo76, 1 jul 2010.

  1. Milo76

    Milo76 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Jag är har just köpt en galaxy s och det är nu min först android telefon. Efter ha labbat lite med den har jag nu lite frågor som jag hoppas någon kan svara på.

    1. Måste man verkligen ha ett Googlekonto för att använda kalendern?. Jag synkar min telefon med vår exchange server på jobbet vilket fungerar bra (så varför ett googlekonto?).

    2. Ok, jag kan leva med att ha ett googlekonto men en annan sak som ireterar mig är,
    när jag skapar ett nytt möte i telefonen har jag märkat att man måste också välja vilken kalender mötet ska lägga sig i och då kommer alltid "Min kalender" som default.
    Går det inte ändra så att den alltid använder exchange som första val?
    Sökt på nätet men hittar inget.

    Tack för all hjälp
    Mvh
     
  2. Virreo

    Virreo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Du behöver inte använda Google kalendern.

    När du gjort inställningarna för exchange så klickar du i att telefonen ska synka kalender så skapas ett nytt kalenderkonto.

    Gå sedan in i kalendern/inst/kalendrar och ta bort google.

    Gällande fråga två så har jag inte lyckats att använda jobbkalendern som default då jag vill ha kvar min egen kalender som inte sykas med jobbet.

    Lycka till!
     
  3. helldroid

    helldroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Milo76, det är väl bara du och jag som stört oss på detta. MEN, nu äntligen är skiten löst. I och med FroYo, eller om det det beror på att man kan köpa CalendarPadPro (lysande program för alla som behövs synka flera kalendrar), där man kan välja defaultkalender.

    Så nu är det äntligen bara att klicka och skriva in nya bokningar, och så hamnar de rätt från början.

    Livet blev genast lite enklare och tydligare.... :-)
     
  4. Brundin

    Brundin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Du behöver jue ivilket fall ett google konto för att kunna använda market.. Har man en android är ett google konto nästan ett måste ;)
     
  5. helldroid

    helldroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, google-kontot var inte det jag tänkte på. Däremot att samsungs egna kalender-app i touchwiz låg som default, till skillnad från ex htc's sense där man kunde ändra den inställningen. Men nu går det alltså att ändra defaultkalender för den som vill.
     
  6. Rojje

    Rojje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Efter att uppdaterat till Froyo, bockat ur kalender under inställningar/kalendrar så är mitt googlekonto standardkalender (vilket jag vill ha). Du kanske kan få din exchangekalender som standard om du även bockar ur googlekontot?