Lite frågor om roota..

Diskussion i 'Allmänt' startad av stab, 5 jun 2009.

  1. stab

    stab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Galaxy s7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy s7
    ROM:
    Orginal
    Kan man säga att roota sin telefon är samma sak som att jailbreaka sin Iphone? Finns det något enkelt sätt att återställa den till ursprungsläge om man rootat och något gått fel? Ryker garantin om man rootar?

    Nu var det slut på dumma frågor för tillfället :)
     
  2. Alex

    Alex Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har för mig att Bernard svarade i någon kommentar i bloggen om just garantin. I teorin så bryter man den självklart men om det är något de ser när man lämnar in den är en annan femma. Byter du dock splash-screenen så är det ju mycket lättare att se att du har fipplat med rom:en.
     
  3. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Jag har också en fråga som kanske skulle kunna vara en dum fråga: Kan man roota sin magic med befintlig rom intakt? Dvs utan att lägga in någon annan rom på den, bara för att kunna köra vissa applikationer som kräver rootad lur? Tycker att det borde gå om det nu är så att man rootar först och sen lägger in rom, men jag vet inte om jag fattat fel?

    Verkar ju ändå som att de HTC Magic som 3 levererar ändå har ganska fin mjukvara från start, så jag känner nog inte att jag vill byta ut den på en gång.. men rootaccess kanske man ändå vill ha. :)
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Så snart någon lyckas ta en dump av original-ROMen så är det bara en tidsfråga innan någon tar original-ROMen och utför de små små ändringarna som krävs för att kunna köra root. ROMen kommer således inte vara 100% exakt likadan som den du har nu, men kanske till 99% iaf. Alla program etc kan/kommer vara kvar om "hackaren" så vill. Oftast brukar de som rootar ROMen lägga in lite extragodis.