Problem: Lite funderingar och frågor angående iMito QX1

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av hfohrman, 29 jun 2013.

  1. hfohrman

    hfohrman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 Pro
    Telefon 2:
    Honor 9
    Platta:
    Mediapad T3 10.
    Platta 2:
    Surface Pro Classic
    Jag fick i veckan min nya sticka som är en iMito QX1. Detta är en ny sticka med en Android 4.2.2 . En RK3188 Quad Core CPU.

    Min första reaktion var bara positiv. Bra fart i den. Och då jag köpt den med en extern antenn är det även bra WiFi. Mycket bättre än jag upplevt med andra stickor. Och även bra bild i det mesta jag gör.

    Men efter några timmar så upptäckte jag att en massa av dom appar jag vill ha inte visas som kompatibla i Google Play store. Ett exempel är Boat Browser där själva programmen inte går att installera enligt Play. Dock kan man köpa licenserna för Pro uppgradering.
    Och som sagt. Jag hittade ett bra gäng med appar som inte går att installera.

    Jag kontaktade då utvecklaren av Boat browser och dom säger att allt är påslaget. Dessutom fick jag en .apk fil och den gick att installera utan problem.

    Så frågan är då vad det beror på. Kan tänka mig en av 3 saker.

    1. RK3188 är spärrat i play för dessa appar.

    2. iMito är spärrat för dessa appar.

    3. Android 4.2.2 är spärrat.

    Så min fråga till er som har andra stickor med någon/några av dessa attribut. Kan ni kolla vad som gäller hos er. Vore ju lite tråkigt att köpa en annan sticka och få samma problem.

    Hans