Lite kritik...

Diskussion i 'ASUS' startad av Kenntak, 13 sept 2011.

  1. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Tjo!
    ****wall of text****
    Detta är egentligen rätt meninglöst men måste få ut min kritik någonstans!

    Jag läste på som många andra gör innan man slå till på något, vem vill inte ha det som smäller högst just nu?

    Jag förstod att film stödet inte var det bästa, detta framgick av olika inlägg på diverse forum!

    Aja tänkte jag det beror nog bara på att det inte finns någon riktig app som klara detta, så jag tänkte för mig själv att det kommer komma innan min platta är laddad.

    Så jag köpte en Transformers för ett tag sen, med mening att kunna använda den utöver att surfa på internet! Lite spel, film, musik osv.

    Men fy fan vad fel jag fick!

    Film
    Detta kraftpaket till surfplatta klarar inte av det mest basala och det är att visa mig om inte allt så iaf nästan allt i format jag matar den med.
    Istället är jag glatt förpassad till omvandla redan befintliga filmer till något format som typ .mp4. Detta höll jag på med i början av 00-talet och då var det SVCD eller VCD som jag klabba med.
    Istället får jag ut filmer som är i min mening så pass dåliga i kvalité att jag gråter mellan varven.

    Skulle jag istället hitta något på internet via plattan och skall se detta via 720p eller 1080p. Nä gud förbjude det tillåter vi inte, istället är jag igen förpassad till den lägre skala av kvalité?

    Bara för att klargöra, min router är kapabel att bjuda ut fint funkade hd-material över nätverket och min landbaserade lina förser mig med det jag vill se on the fly!

    Nu vet jag inte om det stämmer, men läst att det är nvidia som inte tillåter?? att fullt stöd för hd-material finns pga. där är folk med pengar som stryper detta?

    spel

    Tegra 2..Heftit!
    Nu kan jag vara på djupt vatten...

    Men jag sitter med en kapabel maskin som de flesta med ett tegra 2 chip gör!
    Spel med fin grafik!!
    Men tydligen är jag även här styrd av något..För att få tag på spel som utnyttjar detta så kallade Tegra 2 är jag hänvisad till Nvidia Store och väll där inne så är det ju bara att vraka o välja bland artiklarna..jippii, jag har större valmöjlighet till spel när jag tittar på min dosa!
    Nu vet jag inte om fler spel tillverkar kommer få tillgång till all(?) kraft?
    Detta hade jag ingen koll på innan jag införskaffat plattan.

    Alltså sitter jag(vi) på en potent grej men är så hårt kontrollerade av utbytet av spel i fråga att jag börjar undra om inte Nvida är det nya Appel!

    Musik Och Surfa

    Detta klarar den av utan konstigheter, konstigt tycker jag. För 5k borde den ha några fler trick? För min Gamla Nokia gjorde detta också.
    Nu kom jag på, den har ju touch.

    Honycomb

    När jag köpte min HTC Hero så insåg jag rätt snabbt av vi som ägde en sån..och alla er som hade magic osv, att vi kommer bli lite av test personer och att få vänta på att köpa appars osv.
    Det var en intressant tid, när man såg hur market växte för varje dag och man följde slaviskt vilka länder som fått betal appar osv. Det var skoj då!

    Nu är det inte Asus eller Nvidias fel.
    Men att iaf hjälpa folk som har en surfplatta med Honycomb att skicka oss i rätt riktning där vi kan välja bland appar som är anpassade, istället får man följa olika sidor där fint folk skriver vad dom hittat. Och detta är i min mening Skam!
    Folk med lite mindre tekniskt intresse eller kunnande, men som köpt någon av alla Android baserade surfplattor kommer ju inte förstå halv7 om varför detta inte funkar, eller varför det ser konstigt ut? För fan!


    Summering!

    Jag är inte arg, sur, hatisk, faktiskt ganska trevlig!
    Men tyvärr blev det lite för mycket, dålig pluggning av mig innan köpet.
    Men känner ändå att för dessa pengar borde man fått lite till? Jag saknar det där extra som gör att jag kan intala mig kväll efter kväll att det var värt det!

    Missförstå mig inte, jag älskar plattan. Perfekt nästan överallt och grymt lätt att bära med sig och fortsätta där man sluta sist.
    Folk kanske säger, "Du skulle köpt en bärbar dator istället"

    Nej, det är en surfplatta jag ville ha, men istället för att google låste in mig, så är det tillverkaren av Tegra2(nvidia) som styr mig och tillåter mig inte använda den till vad jag vill...(lite appel varningar)

    Så att surfa, musik, se film i medioker kvalitet och att på andra sätt utnyttja Tegra 2 fullt ut förutom en handfull spela artiklar så är det ett givet köp!

    Du har en Porsche som du vet går snabbt, och är top of the line, men du kan bara använda allt i den när det kommer ett bränsle som kan driva denna bil.
    Så du hade haft mer användning av en cykel för tillfället!

    Nä nu känner jag att hjärtat blev lite lättare, och hata mig inte om jag ber om hjälp i framtiden:D

    Stavfel, särskrivningar och andra icke korrekta former av språk kan synas i denna text!
     
    Last edited: 13 sept 2011
    SlayerBear gillar detta.
  2. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!

    Tråkigt att du upplever en (hel) del bekymmer med Eee Pad - det vill vi som tillverkare verkligen inte att du gör!

    Dessvärre är det du tar upp i mångt och mycket utanför vår kontroll - Tegra2 och Google Android Honeycomb klarar HD och FullHD , dock med begränsningar - tillsammans med tredjeparts-videospelare så minskas dessa begränsningar något men helt 100% är det tyvärr inte ännu på videofronten, speciellt om vi pratar om x264 i .MKV container såsom vissa filmklipp och snuttar kan vara i.

    Med 3.2-uppdateringen så förbättrades filmuppspelningen avsevärd och x264 (och h264) i .mkv container fungerar mycket bättre, en del high-profile klipp börjar också spela bra, dessvärre har Google inget stöd för AC3-avkodning i Honeycomb vilket gör att den inbyggda spelaren må kunna spela upp filmen men då försvinner ljudet...

    Den applikation på Market som vi anser lösa detta bäst just nu är DicePlayer.
    Finns en gratis testversion - prova gärna för att se ifall den passar dina behov!

    Spel behöver inte vara specifikt kodade för Nvidia Tegra2 för att fungera bra på Transformer - men eftersom Android finns på så väldigt många olika
    hårdvaruplattformer så har många spelutvecklare kodat grafiken lite efter sämsta gemensamma nämnare - vilket innebär också lite sämre grafik.

    För att komma runt detta vill Nvidia aktikt lyfta fram de spel med lite bättre grafik - och just dessa är många gånger kodade specifikt för Tegra 2 - därav hänvisningen till Tegra Zone!

    Hoppas du fått lite svar på dina funderingar och att du ändå känner dig nöjd med Eee Pad Transformer!

    Mvh
    Asus Sverige
     
    NorthBridge gillar detta.
  3. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Tack för att du/ni klargjorde en del av min kritik.
    Givetvis är inget av det ovanstående något av Asus fel överhuvudtaget då plattan som sådan funkar för jäkla bra!

    Dock så blev frustrationen helt enkelt för mycket!

    Men fick många bra svar av dig, det med olika media lösningar osv är jag väll införståd med och kör med Plex, inte perfekt, men nu när man sitter man Fan i båten är det ju bara att ro!

    Ang spelen så visste jag faktiskt inte det, trodde i all min iver att det var Nvidia som låst rättigheterna till Tegra2 och därav var man hänvisad till deras store!

    Dock borde Google ta tag i detta problem med att olika plattor har olika grafikkretsar osv
    så att folk(jag) lätt kan hitta vad som är optimerat för min platta.
     
  4. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tegra Zone öppnar faktiskt Market då spelen verkligen ligger på Market... Tegra Zone är bara ett lättare sätt att visa spel som är utformade för just Tegra...
     
  5. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Lite tips angående uppspelning av film.
    Du kan använda ES File Explorer (som är gratis) att ansluta mot utdelade nätverksresurser och sedan använda DicePlayer som stödjer streaming av mkv och spela upp film/TV-serier. För mig funkar det helt ok.
     
    Last edited: 15 sept 2011
  6. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
  7. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Lite kul att du börjar inlägget med att skriva att du läst på innan köp och sedan kommer "wall of text" med klagomål som man med 5min på google kan hitta information om.

    Asus.Sverige gav en bra förklaring ang video. Denna info + lite mer skulle klistras i alla Tablet forum som berörs av Tegra så slipper vi att det startas massa trådar med gnäll över video stödet.

    Och ska man gnälla så kan man iallafall skicka med info om det video klippet man har problem med då det finns sjukt många olika format och kvalite på all video du hittar på nätet.

    Och fattar inte vad du gör för att få filmer i så dålig kvalité så du gråter? Klart att om du använder vcd filmer med kass upplösning så är det ju självklart det ser ut som skit på en 1280*800 skärm. Vill du ha video som ser bra ut så måste ju själva grund filen vara av bra kvalité, du kan ju inte förvänta dig att tex ett serie avsnitt i xvid på 350mb automatisk kommer se bra ut.

    Själv så använder jag mig av de 720p mkv releaser som finns och kodar om de till baseline mp4 och får då kalas kvalité och en video som spelas upp utan problem.

    Så mitt tips är att du faktiskt söker och läser på om Android plattor med Tegra2 så kommer du se att detta inte är något nytt. Varit på tapeten länge att Tegra2 inte stödjer highprofile.

    Här kan du ladda ner ett test klipp i 720p som ska spelas utan problem med standard spelaren.
    http://www.mediafire.com/?9uk4z06ig651x3u

    Rekommenderar även DVDCatalyst för att enkelt konvertera sina filmer på ett enkelt sätt, Färdiga profiler och bra support. http://www.tools4movies.com/

    Öppna länk nedan med din Transformer för att streama mp4 720p Trailers
    http://www.tools4movies.com/xoom/fullscreen/clashofthetitans-tlr2_1080p.mp4

    http://www.tools4movies.com/xoom/fullscreen/howtotrainyourdragon-tlr1_1080p.mp4

    Och ett tips som gäller alla. Läs på och ta reda på info innan ni köper en produkt och börjar klaga och gnälla över sådant som tillverkarna aldrig har sagt ska fungera. Ni har inte blivit lurade, bara ni som konsument som är naiv och förväntar er stordåd!

    Köper jag en bil tex en skoda med 2wd och slö motor så börjar jag ju inte klaga hos Skoda över att den inte har 4wd och en motor på 1000hk och känner mig lurad!

    Spel
    Och att du trodde att det bara var spelen på Tegra Zone som fungerar visar rätt tydligt att du inte läst på. Har du ens startat och använt platta? Är ju bara att installera de spel som finns på market.

    Och att Nvidia ska vara det nya "apple" vilket skämt, Mitt råd är att du sätter dig ner och lär dig Plattan eller så Köp en "apple" produkt som styr dig då Honeycomb frihet förverkar vara för svårt för dig då du trots allt verkar behöva Apples kontroll och styrning.

    Bjöd nu själv på en "Wall of text" och menar inte att va dryg. Men tycker ofta det kommer trådar där användaren inte är nöjd och gnäller. Då det egentligen är användaren som är "problemet" och inte har förstått eller försökt lära sig sin nya leksak.
     
    Last edited: 15 sept 2011
    Cobra och diezel gillar detta.
  8. Temperatur

    Temperatur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är ingen forum-kille, men nu måste jag bara regga mig och hålla med TS att jag känner likadant.
    5000 kr är mycket pengar, och så funkar inte nåt så enkelt som att spela upp alla format som finns.
    Min SGS2 sväljer allt, jo jag vet att det är olika chip i dom, MEN ÄNDÅ. Vi som nu har Tegra, ska vi verkligen behöva koda om filmerna? Känns väl rätt gammaldags va?
    "Nej älskling, vi kan inte titta på filmen just nu, jag måste ägna en stund åt att koda om filmen så vi kan titta på den" Alltså är detta på riktigt. Jag ångrar att jag inte lämnade tillbax den direkt, men jag trodde oxå att det var apparnas fel, att snart kommer en spelare som tar allt.

    Tack för mig!
     
  9. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Från www.tools4movies.com
    So what is the big deal about tablets?

    Besides being the year of devices being released with more promised features than actual features (see my previous newsletters for that), 2011 is also the year where many device manufacturers have released tablets to catch up with the iPad.

    Everywhere you look, the tablet-craze is going on. advertising on TV, magazines, prominent displays in stores, all intended to lure you into touching one, playing with one, to get you to purchase.

    Unfortunately, there is no real, clear-cut market for tablets, which makes it hard to come up with a reason why you should buy one. Adding to that, there is a lot of misconception on the capabilities and limitations. For many p"eople, a tablet is more like a gadget, or a tech-toy, something different, but at prices of $500 and up, they are quite pricy for most of us.

    Earlier today my brother asked me about tablets. He’s not a geek like me, but he does have an interest in technology, and of course he has been eyeballing tablets. He found a few cheap ones, and asked me if they would be any good. While I do know his usage scenario, I asked him what he actually expects to do with a tablet.

    Games/Apps: He mentioned he just wanted to use the tablet for some games and maybe some apps for his son. If you go with a cheap, no-name brand, you will be missing things like the Android Market, which will limit your options a lot. While for some there are “fixes” available to enable this, for many of them, you will be limited to use other “App Stores” to obtain your games and apps, many of them not having the full range.

    Video: My brother has a fairly extensive video collection in a variety of formats. Most of his content is in AVI (DIVX/XVID) format, but he recently made the move to HD, so he’s been migrating to a WDTV with files in MKV format. While it is possible to play these kinds of files on tablets using players like Dice, Mobo, Rock and MX, the files will often play in “software” mode, which takes quite a bit of performance from your processor, especially for HD video. The sad thing is, most tablets are advertised as being great for video playback, but only the Apple iPad actually has something (iTunes) to make it easy to obtain movies and TV shows. For Android tablets, really the only way to get new movies to use a conversion tool such as DVD Catalyst to convert your movies. On some devices, Samsung included either Avatar of Transformers 2, but without an actual movie store to obtain other movies, things get pretty boring watching the same movie over and over again. Hollywood doesn’t seem to care too much about Android either, since the “Digital Copies” they give away “for free” with some DVDs and Blurays are so DRM-loaded that maybe 1% of the Android devices out there are capable of playing these files.

    Internet: Of course one of the main uses for a tablet is to have quick access to the internet. Checking your email or looking up something on IMDB while you are watching a movie, all great uses for a tablet, but it is still not up to par with using a laptop. Things like Flash don’t work (iPad) or work partially, forum websites run laggy or certain functionality is not available, preventing you from logging into your bank’s website to check your account online for example. So for many, the idea of having a tablet results in more aggravation and disappointment than actual use.

    For my own use, tablets work great. Of course as the developer of DVD Catalyst, I have no issues with converting my videos, and for checking my email, they work great as well, but beyond that, I really don’t use them as much, and with email, it is often easier to actually get up and type on a real keyboard rather than trying to type on a tablet.

    Because of my limited use, I accept tablets for what they are, and don’t run into the limitations and disappointment that many other people do. Most of the people who have gripes about the Xoom, Thrive, Transformer, iPad or whatever other tablet they picked up had high expectations, mostly instilled by the fancy advertising campaigns used to market the capabilities of the tablet, but run into limitations or compatibility issues the moment they got it out of the box.

    A tablet can be used as a desktop-replacement for many, but of course it all depends on what you actually use your desktop for. When you are shopping for a tablet, make sure you have an idea of what you want to do with it, and use that to make your decision, or be prepared to adjust your expectations based on its capabilities and limitations.


    @Temperatur
    Är faktiskt också lite less på begränsningarna som finns då det gäller video, speciellt då man kom från den första samsung plattan som tog allt och var divx certified.

    Men det är bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av det man har för stunden.
    Men kommer helt klart byta platta då de med Tegra3 Kal-El eller när samsung släpper en platta med sitt eget chip Exynos, rykten går om ett 2ghz quadcore chip till nästa sommar.

    Eller att Asus Transformer 2 kommer ut innan Jul?
     
    Last edited: 18 sept 2011
  10. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Fast det finns ju inget som säger till 100 % att kal el kommer vara mkt bättre på uppspelning av hd video som tegra 2.? Man kan inte skylla på tillverkaren av produkten. Felet ligger hos nvidia, tyvärr är det bara så, bara att acceptera och göra det bästa av situationen, annars sälj skiten...
    Over and out!
     
  11. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Förstår inte.... nvidia som är så bra på att utnyttja kraften ut sina stora grafik kort till allting?? Hade ju omöjligt varit kostsamt att fixa hårdvaruavkodning av mkv, som nästan känns som en självklarhet?

    Har inte transformer stöd för divx/xvid?? Min optimism 2x har det. Men divx i He kvalitet kan du glömma

    HD filmer över huvud taget kan man glömma. Omöjligt att konvertera mkv till mp4, antingen läggar det eller så är bilden pixlig på TVn...

    Jag visste att telefonen inte klarar mkv, men jag känner mig ändå lurad, på telefonen ligger demoklipp från nvidia i 1080p i mp4, trodde det bara skulle vara att konvertera...


    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  12. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Visste innan mitt köp uppspelning av video skulle vara sämre så skyller inte på nvidia.
    Läser man spec så står det klart och tydligt att det är simple eller baseline som fungerar.
    Och tyvärr så är nästan allt på nätet i highprofile.

    Ang Kal-El så enligt det lilla man hittar ang så ska den fixa 1080p Highprofile

    Ang divx, så är den tidigare Samsung plattan godkänd och certified för divx av just dlvx folket.
    Transformer kan säkert spela divx men den här inte blivit certifierad och godkänd av divx folket. Och tror bara det är den första 7" plattan som är det. Den nya på 10.1 är det inte.

    Jag konverterar då mina mkv till mp4 med gott resultat. Blir mest serie avsnitt hdtv.X264 från CTU, Dimension och dessa spelas då upp fint.

    använd DVD Catalyst 4 | DVD and MKV to Xoom, Playbook, Galaxy Tab, Iconica, iPad2, NOOK, Transformer, Thrive and more.
    som konverterar om hela filen. Ett avsnitt av Sons.of.Anarchy tar ca 14 min att konvertera på en Intel I7.

    Eller detta script som bara konverterar om ljudet och ändrar containern till mp4 om jag fattat saken rätt.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1102922&highlight=Script
     
    Last edited: 18 sept 2011
  13. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tycker det är tråkigt att höra folk som inte är nöjda med sina köp, men som tidigare sagt i tråden, läs på INNAN.
    Inte bara en artikel på en sida, utan var lite kritiska, jämför olika tablets och var lite konsumentmedvetna. Läs på om prestandan, läs igenom forum, vilka problem som finns osv. Innan man gör stort inköp tycker jag man ska veta vad man köper.

    Är video något som är viktigt, köp då inte en tegra2-platta. Speciellt inte om man inte orkar konvertera. Tycker själv inte film är något viktigt, så för mig är det inget problem.
    Ta till er av tipsen från användare som har bra länkar ovan, det finns många smidiga program som konverterar och diceplayer funkar riktigt bra för uppspelning av film.

    Sen får jag hålla med om att nvidia borde få tummen ur och fixa till det här, men det är en KÄND brist hos plattorna, läser man på mer än 2min slipper man bli så besviken.

    Lycka till och hoppas ni får ordning på era plattor och blir nöjda tillslut.

    PS. Man kan även använda sin platta som läsplatta och inte bara videospelare, kindle är en av mina absolut bästa och mest använda appar ;). DS
     
  14. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Jag måste bara fråga.

    Jag måste ha missuppfattat det här med uppspelning av video. Sambon köpte en iPad, mycket pga att den med hjälp av appar lirar det mesta man skickar till den utan konvertering. Jag har alltid fått för mig att Androidplattorna inte lirar något överhuvudtaget, utan att allt måste konverteras.

    Men gäller detta alltså bara HD-material? För mig kvittar HD-material, eller rättare sagt, jag skiter faktiskt fullständigt i det :). Jag tillhör inte dem som vill ha HD på en skärm som är 10" stor inte.

    Så då är frågan, det mesta kan alltså spelas upp utan konvertering om vi snackar SD-material? I såna fall springer jag och köper en platta med en gång!
     
  15. isso

    isso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du har fått för dig tvärtom. Normalt kan Apples produkter inte spela upp något utan konvertering. Sen kanske det finns appar till iPad som går runt det på nåt sätt, det var nyheter för mig. Android å andra sidan behöver oftast inte konvertera någonting så länge som hårdvaran har stöd för det.

    Nästan allt som jag har slängt på min platta har fungerat att spelas upp utan några problem. Enda problemet jag har haft är med ett par enstaka mkv-filer.
     
  16. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Det mesta kan spelas om du undviker sådant som har highprofile eller har multichannel ljud eller är rippat,kodat på ett skumt sett.
    Det är svårt att säga vad som funkar och inte då det finns så många olika alternativ. En film kan funka och en annan inte pga att det kan skilja mellan formaten. Fungerar en divx fil är det inte säkert att alla fungerar för det.

    Kan ha fel nu men konverterar inte iTunes automatiskt om sådant som inte kan spelas till ett format som stöds innan det hamnar på plattan?

    Och vad anser du är HD material?

    Och varför skita i det? Har man en skärm med upplösning 1280*800 varför ska man du sitta och se på lågupplöst video ~ 640*352 som de flesta avi brukar ha?

    Jag tycker iallafall att när jag ska se video på plattan så vill jag då att serie/filmen ska vara 720p och med en bitrate runt 3000kbps för då tycker jag det ser riktigt bra ut och filen blir lagom stor. Ca 800mb för serie och ca 2GB för en film.
    Det är en bit ifrån vad de filmer som jag tycker är HD och använder då det ska ses film på TV,n då dessa är mellan 7-10GB för en 720p release.
     
  17. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Låter bra det!

    Anledningen till just köpet av iPad var det faktum att jag då med 100 procents säkerhet visste att jag bara kunde slänga in filmerna direkt på plattan. För över en film på 5 min trådlöst till paddan och uppspelningen fungerar klanderfritt!

    Men då ska jag nog på allvar börja kika på en Transformer.

    Taget!

    Ja, att se det i HD eller inte är ju helt upp till var och en. Jag ser allt i SD endast i syfte med att få plats med mer material. Hade plattorna idag haft 500 GB+ som standard hade jag utan tvekan kört HD. Nu är det endast en fråga om utrymme!
     
  18. Miste

    Miste Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fungerar en hemmarippad dvd-film i full kvalité bra?
     
  19. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Ja absolut, flyter på helt perfekt..
    Kan kanske bero på vilken spelare du kör med, men iochmed att det är en rippad dvd film så är jag ganska säker på att det borde fungerar helt felfritt med rätt spelare.:)
     
  20. Miste

    Miste Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det duger åt mig, ska inte storkonsumera film utan bara ha något att glo på ensamma kvällar på hotell :)