Fråga: Lite laggig

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av anderssons91, 4 sept 2012.

1. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag kan ju inte argumentera mot hur du upplever det, så kan bara gratulera till att du tillhör minoriteten som inte upplever lagget.

Varför tror du att alla är så lyriska angående "project butter" (och varför finns det överhuvudtaget ett "project butter") i JB, när gränssnittet enligt dig redan är så följsamt och mjukt?

Last edited: 6 sept 2012
  2. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    har inget lagg heller i min kontaktlista

3. epljslt

epljslt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min är också laggfri.

4. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Så klart era mobiler är laggfria, alla bara inbillar sig lagg. Alla vet att "project butter" bara är ett experiment om placeboeffekten :)

Last edited: 6 sept 2012
  5. Phpanos

Phpanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Missförstå mig inte. Jag känner till "androidlagget". Menade främst bara att det inte laggade för mig när jag scrollar i kontaktlistan. Dessa smålagg som android är känt för dyker ofta upp vid animationer, såna icke-cachade. T ex säg att man bläddrar bland sina widgets, första gången kan det vara lite tungt och det kan lagga något, men bläddrar du förbi de en gång till så kommer det inte att lagga.

Nu kommer jag inte på en massa specifika exempel på när det laggar, men visst vet jag att det gör det till och från... Jag har heller inte sagt att gränsnittet är så följsamt och mjukt.

När det kommer till project butter så handlar det mesta om användarupplevelsen. Dels så har dem optimerat koden, men också lagt in schysstare animationer(och också snabbat upp dessa, dvs att de animeras snabbare helt enkelt). Så JB ser jag verkligen fram emot.

6. Phpanos

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Kan inte du dra upp en video på hur din kontaktlista laggar?

7. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

8. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Min One X är tyvärr fortfarande på lagning, för andra gången. När den kommer tillbaka så kommer jag att sälja den.

Edit:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=81780

Last edited: 10 sept 2012
  9. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Klart kontaktlistan laggar.
    När jag scrollar min så rullar den på finfint, men skulle jag lägga en iPhone bredvid och scrolla så skulle dom nog vara ganska lika i hastigheten listorna rullar i.
    MEN på en iPhone (vilket jag aldrig skulle köpa för jag tycker det är till för folk utan teknikintresse då dom inte klarar allt man vill) skulle jag kunna se vad det står i listan samtidigt även när listan rullar fort och att det flyter sjukt mycket "snyggare"

10. Phpanos

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Notera då att iPhone har större typsnitt vid kontakter och på så sätt ser man det kanske "bättre". Jämförde min HOX med iPhone 4s nyss, och det var ingen skillnad i hur tydligt man ser texten vid scrollning enligt mig.

11. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Alltså, ta en titt på youtube-klippet lite längre upp, det är ju rätt tydligt? Förstår inte riktigt din försvarsinställning. Var du en av dem som hävdade att Android minsann inte laggade på en HTC Hero heller?

12. Phpanos

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jag missade videoklippet. Förstår du inte min försvarsinställning? Jag är nöjd med min telefon och anser inte att det där problemet existerar på min HOX. Så enkelt är det. Det ser ut att vara någon typ av delay på touchinputen på s3:an med ICS, det är det enda jag lägger märke till? Du behöver inte vara stor i käften bara för att jag inte upplever samma erfarenheter som du gör. Däremot upplever jag lagg vid scrollning i widgets, vilket s3:an verkar klara mycket bättre.

Last edited: 10 sept 2012