Lite offtopic: Advanced Task Manager för datorn?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Roq, 19 sept 2009.

  1. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag är bara helt frälst i Advanced Task Manager. Den sparar mig batteri och är lättanvänd.

    Jag undrar nu bara om det finns något likande till PC. Inte för att spara batteri, det håller ändå så kort tid, utan för att inte bränna sönder hela datorn. Jag har en Dell XPS 1530 och vad jag vet är det en speldator, trots det blir det helt löjligt varm efter en mycket kort tids spelande. Det senaste som den fått för sig är att bli varm av att jag bara sätter på den. Undrar om det kan vara nåt retligt virus eller nåt.

    Jag vill bara ha ett program som kan stänga av allting onödigt som köra på datorn, med ett knapptryck. Inne på aktivitetshanteraren kan jag ju stänga av alla program, men det är ju så många processer igång att jag inte vet vad jag ska stänga där.

    Kör för övrigt W7 RC

    Hoppas det inte är för off topic ;)
     
  2. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vet inget sånt program, men kan det inte vara så att din dator helt enkelt är full av damm, och därför lir varm? Så var det för mig.... bara att blåsa rent... :D
     
  3. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ett liknande program skulle inte ha så mkt effekt på en PC. Du kan ju rätt enkelt sortera efter cpu-tid i task manager och se vad som drar CPU. En ännu större anledning är dock att pc-program inte kör lika mkt i bakgrunden som ett typiskt android-program. Dessutom är de inte gjorda för att stängas hur som helst.
     
  4. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER