Lite orolig!! DesireHD Vs Iphone4

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dimu, 15 okt 2010.

1. Hickin

Hickin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Oj vad ni tjafsar. Dock verkade som att ni snackar om bilder som var ifrån iPhone 4 och Desire (orkar inte läsa allt såhär sent så kanske fel) men inte att förglömma att gamla Desire har 5 Megapixel och 720 p @ 30 fps, och det är vad iPhone har nu! Nya DHD har ju 8 Megapixel och även stöd för 720 p @ 30 fps samt ansikts-identifiering sedan kan jag inte säga kvalite utan se bilder men rent fakta mässigt så är ju DHD en bättre telefon.

2. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja, på papperet.. Jag kommer redan på tisdag ha en Desire HD i handen så sånt lär man upptäcka

3. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

;'D

4. dataviruset

dataviruset Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rätta mig om jag har fel, men med iPhone 4 kan man ju inte ladda upp filmer via 3G, bara WiFi?

5. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Om du snackar Youtube så måste man ha Wifi för att ladda upp i HD. SD kan du ladda upp via 3G. Varför de valt att göra så får du fråga Steve om.

6. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag väntar fortfarande på länken där det står att skärmen klarar av 16,7 milj färger, eller är det bara ditt önsketänkande att den gör det, jag vill ha det svart på vitt, och inte gissningar!

7. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Funkar hur bra som helst skicka från min iP 4 tex till min Facebook. Inga alls problem.. alla mina filmer har blivit i HD. Givetvis så tar det ett antal minuter att ladda upp dom men fungerar utomordentligt bra.

Jag ser fram emot min Desire HD blir ett bra alternativ till min iP 4.
    Det lär jag se om några dagar!

Last edited: 17 okt 2010
  8. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Man har inte 14 dagar öppet köp på mobiltelefoner, fail.

9. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Köper man den över nätet har man ALLTID 14 dagars ångerrätt enligt distansköpslagen...men öppet köp är något helt annat så du har givetvis helt rätt...

10. anarfox

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Det ska dock tilläggas att det där med ångerrätt alltid inte är så lätt att åberopa.
    Enligt ångerrätten har du full rätt att undersöka varan innan du väljer att ångra dig men många butiker hävdar att du inte får det.
    Skulle du hamna i den situationen kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden problemet är att de är ingen juridisk instans och har därför ingen möjlighet att tvinga näringsidkare. Deras utlåtande i tvister är enbart rekommendationer.

11. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

HTC hade lagt upp det på sin hemsida men lika som youtube videon dom la upp om SLCD-skärmen, tog dom bort det.

12. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

När det gäller distansköpslagen har affärerna inget val. Det är en lag och skall följas. Köper man varan i butik har man inte alls samma rättigheter.

13. anarfox

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jo visst är den en lag men det ska åberopas också. Det görs inte i en handvändning om butiken trilskas. Better safe than sorry.

14. kaptenkaka

kaptenkaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Redan på första sidan i diskussionen så erkänner jag att jag blandade ihop öppet köp och ångerrätt. Way to go att inte ens läsa första sidan i en tråd, fail.

15. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja om man inte har öppnat telefonen dvs stoppat in batteriet och startat igång telefonen eller brutit upp plasten, tejpen, plomberingen eller nåt i den stilen. Då kan man göra en retur.. men annars ser jag detta väldigt svårt att man skulle ha öppet köp om man har "testat" telefonen.

Är man osäker att man ska ha telefonen, be att den fysiska affären plomberar den, OnOff tex tejpar med sina egna stickers. Då blir det inga problem med returen och få alla sina pengar tillbaks

Last edited: 17 okt 2010
  16. dataviruset

dataviruset Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så var det, ja.
    Jag har hört att det är eftersom Apple har avtal med AT&T i USA (och de har ett överbelastat mobilnät), så på så sätt drabbas alla iPhones.

17. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

Från HTC Desire HD/Z presentation i Taiwan:
    "※ 先前小編對於 Desire HD 的螢幕材質有點疑問,今天詢問了一下產品經理,得到下面的回覆:Desire Z 的螢幕材質是 SLCD(Super LCD),不過 Desire HD 並沒有採用 SLCD,而是一般的 TFT,原因是「SLCD 目前還沒有這麼大的面板」,不過產品經理表示 Desire HD 的螢幕支援 1670 萬色,色彩效果也很優。

Desire HD 的螢幕支援 1670 萬色 = HTC Desire HD har 16.7m färger.
    HTC Desire HD har tyvärr inte SLCD, utan vanligt TFT och förklaringen av HTC produkt chefen. är att SLCD finns inte i så stor storlek som HD har 4.3".

http://www.eprice.com.tw/mobile/talk/?prod_id=4018&tid=4520460

18. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja HD:s skärm är inget att hurra för, att döma från videon så är den urusel. känns som t.ex den klassiska desire har bättre skärm?

19. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tycker inte den verkar urusel

http://www.youtube.com/watch?v=2Bt8ScwAPZE&feature=sub

20. Xaio

Xaio Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Herrugud, har inte läst igenom hela tråden. Om man är osäker väntar man, annars förbeställer man. Och sen ha youtube-filmer som en referens är väl värkligen droppen? Se: Codec

Detta luktar troll långa vägar, ändan bort till min lägenhet för att min katt springer runt som en galning och letar i alla hörn.

Du kommer inte få veta EXAKT hur skärmen är förens du har den i handen, inte ens via en recension. Sen är det den som skriver recensionen som gör bedömningen det är därför de skiljer. Även bland proffs.

Du har 2 val, spekulera och troligtvis ha fel(klart du kan ha rätt men risken är väldigt liten), eller gå in på ett iphone-forum och bli skrattad åt för att deras telefon är orginalet och allt annat kopior.

En del av texten ska tas med ironi.

Glömde såklart säga att det finns butiker som säljer telefoner, fysiska sådana, gå dit och ställ dina frågor och testa den.