Lite stor och tung surfplatta...

Diskussion i 'Allmänt' startad av urbanlarsson, 22 sept 2011.

1. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

2. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Bara dom där $600 dollarna är ju nästan 5000kr så du kan räkna med att behöva gå mycket högre än 5000kr för att fixa det där. Notera att han skriver "some commercially available "off the-shelf" components vilket borde innebära att skärmen på 23" inte innefattar dom $600 plus mycket mer.

Men det är bara att se vad det skulle kosta med en 23" skärm och ett touchglas för att sätta över skärmen. touchglas finns att köpa på ebay...

Här har du en glaspanel för att sätta framför skärmen för 22,5"s skärmar. Denna är EJ multi touch som visas i din länk. http://www.ebay.com/itm/22-5-Wire-T...?pt=AU_Laptop_Accessories&hash=item2c5b093044

Denna är där emot multi touch
    http://www.ebay.com/itm/22-Multi-To...041?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item230e9e8c81

Last edited: 22 sept 2011
  3. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

När det gäller skärmen så kan du ju köpa en 23" LCD med multitouch rätt enkelt för under 2500Kr: Egenskaper fr Acer T231Hbmid
    Innan jag såg den där artikeln tänkte jag just på att köpa en sån skärm, en plugcomputer för $200 och sen köra Android, borde funka och kostar under 6000Kr.

Mitt problem är dock att det är lite osäkert om man kan få Android att lira bra på en plugcomputer, så en annan lösning vore bättre, någon plugcomputer liknande pryl med x86 CPU så man kan köra AndroidX86 borde ju funka utan alltförmycket jobb.

Någon som har ett tips på någon väldigt liten dator som kostar max 2500Kr, som man kan montera bak på TVn eller är så liten så din kan sitta i väggutaget? Behöver ha någon videoutgång, köra x86 processor och inte ha några fläktar i sig.

Last edited: 22 sept 2011