Övrigt: Liten review efter 1 dygn

Diskussion i 'Galaxy S4 Mini' startad av flierman, 30 aug 2013.

  1. flierman

    flierman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då har jag haft min S4 mini (vit) i ett dygn och har lite snabba synpunkter/åsikter för den som funderar på att köpa den.

    ---Positivt---
    Väldigt tunn och smidig, otroligt lätt
    Den vita tar inga fingeravtryck alls som den svarta gör
    Mycket funktioner såsom IR fjärrkontroll till TV, 4G, NFC, Bil-läge
    Skärmen svarar bra och färgerna är riktigt fina
    Trots Samsung plastskal så känns den inte budget
    Snabbt med 4G :-)
    Möjlighet att flytta appar till SD-kortet

    ---Mindre bra---
    Upplever lite lagg ibland när jag bläddrar mellan hemskärmarna, fick bort det mesta lagget genom att stänga av en funktion i S voice som finns beskrivet på Youtube när man trycker på hemknappen.Öppnade även utvecklaralternativ och stängde av 3 typer av animation. Kan även bero på widgets så ska stänga av dem och se om det förbättras.

    Lite hal så är lätt att man tappar den om man har den i en hand

    Touchwiz är inte det bästa och en del appar går inte att avinstallera så hade föredragit Stock Android som jag har på min Nexus 7. Jämförde med HTC:s sense och blinkfeed som är så mycket bättre men då kostar en One mini över 4000:- med mindre prestanda. S4:a mini:n köpte jag för 3300:-

    Överlag är jag väldigt nöjd, framförallt med att den är tunn och 4,3 tum så man känner den knappt i fickan. Prestandan är bra avvägd och kameran är klart godkänd så länge det inte är dåligt ljus (vilket i princip ingen mobilkamera klarar förutom de bästa Lumia-telefonerna och HTC one).

    Har ni frågor om annat gällande S4 mini så bomba på så ska jag svara efter bästa förmåga.
     
    Last edited: 30 aug 2013
  2. Prodrive

    Prodrive Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    hur upplever du batteri tiden? tycker att min är rena rama skiten. min galaxy nexus höll ut betydligt bättre. Har också avaktiverat massor med samsung boatware för och försöka dra ner på strömmen men ändå inget skillnad.
     
  3. flierman

    flierman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eftersom jag bara haft den ett dygn avvaktar jag med batterifrågan, ska låta den ladda upp och ner ett par dagar så batteriet når full kapacitet.

    Jag ska återkomma med vad jag tror om batteritiden, känns vid snabb koll som om den iallafall inte direkt hushåller med batteriet :-( Men ska testa skillnad med 4G av/på-slaget och se hur länge jag klarar mig på en hel laddning med normal hantering.

    Jag använder inte spotify eller spelar inte heller på mina mobiler så kanske jag inte är en hård användare rent batterimässigt men vi får se.
     
  4. Darensio

    Darensio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar vara många modeller, inte bara denna, som har batteriproblem relaterade till Android 4.2.

    Jag skaffade en S4 mini för några veckor sedan, efter några dagar kom en OTA-uppdatering som jag installerade. Standby-tiden blev då bedrövlig, provade alla möjliga tips jag såg i forum om att stänga av diverse Google-tjänster, nedgradera Maps, osv, men jag lyckades ändå inte komma ned under en batteriminsking på 3% i timmen i standby-läge.
    Till sist tröttnade jag och gjorde en fabriksåterställning och avaktiverade alla automatiska uppdateringar. Nu drar den runt en halv % i timmen i standby, fullt godkänt.