Livet efter Blade

Diskussion i 'Blade' startad av HasseY, 7 mar 2012.

?

Vilken mobil kommer ni att byta till

Poll closed 13 mar 2012.
  1. High End mobil från ZTE (typ Era)

    21,4%
  2. Mellan klass från ZTE (typ Blade 2)

    23,8%
  3. High End från andra kända tillverkare (Samsung, HTC mm)

    33,3%
  4. Mellan klass från andra kända tillverkare (som ovan)

    11,9%
  5. High End från ngt mindre kända tillverkare (typ Huawei)

    4,8%
  6. Övrig Android mobil

    4,8%
  7. Iphone

    2,4%
  8. Ingenting ny, behålla min Blade

    31,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. Jennygbg

    Jennygbg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle kunna fråga dig detsamma!

     
  2. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Puss!

    Du anar inte hur snabbt 4g är! ;-)

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  3. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Hade väl inte direkt tänkte att byta ut Bladen men varit lite småsugen på något nytt t.ex. Xperia S, S2/3 eller Galaxy Nexus. Och när Dustinhome hade en fin rea i fredags och tog 2990 för en Galaxy Nexus kunde jag inte låta bli. :P

    Hämtade ut den idag och är redan väldigt nöjd med mitt köp! :cool:
     
  4. eightbits

    eightbits Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte också min Blade på releasedagen och har varit relativt nöjd. Lite tråkigt att inte kunna använda många appar och skärmen har varit lite dålig med responsen ibland. Nu har också batteriet nästan lagt av. Laddar ur sig på en halv dag utan att jag använt den. Vad jag måste hylla den för är hur pass tålig den är. Grym! Har varit med om det mesta. Vatten, grus, höga tapp osv. Bara fungerar. Så jag kommer fortfarande använda den som andratelefon.

    Köpte mig en Xperia S nu förra veckan som jag är sjukligt nöjd med. Kommer förmodligen inte bli ZTE igen även om det har varit roligt att inte ha samma märke som alla andra + att många tyckt den varit snygg.
     
  5. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fick upp ögonen för Orange San Francisco redan i Oktober 2010 och försökte då köpa en genom en kille på Modaco-forumet.
    Betalade in pengar och väntade och väntade, han skyllde på att han hade mycket att göra och det stämde nog. Han var absolut inte oseriös. Så efter 3 veckors otåligt väntade bad jag om pengarna tillbaks.

    När den senare annonserades i Sverige förbokade jag och fick första batchen från Telia. Äntligen!

    I början var jag inte så extremt nöjd men när det började dyka upp custom roms öppnades en helt ny värld.
    I mars 2011 pensionerades Bladen från Telia till förmån för en från Comviq :cool: Farsan har använt min sen dess och den har varit helt utan krångel! Tuffar på med någon 2.2-custom rom och han är grymt nöjd.

    Sedan dess har en kompis skaffat en och även min syster.

    För 995:- som den jag har nu kostar kan jag inte, såhär efter ett (1,5) års användande, ge annat är 10/10 i betyg.
    Med förbehållningen att jag uppdaterat Roms då och då. Den blir lite trött efter några månader har jag märkt.
     
  6. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Bra omröstning; trist att den redan är stängd. Har fortsatt med först en Atrix med lapdock och därefter Galaxy Nexus, men Blade har en speciell plats i mitt hjärta.

    Blade blev min andra telefon, efter Xperia X10 mini, och vilket lyft det var :-)
    Känslan att första gången rota och byta ROM var minnesvärd.

    Sedan jag fått in mängder med damm bakom skärmglaset och beskedet att det inte går att åtgärda så får Bladen leva vidare som mobil HotSpot, inget annat.
     
  7. Priminima

    Priminima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    Att ta bort dammet under skärmen är ju inte alls svårt, det är bara att öppna upp telefonen och ta bort det (med typ tejp är enklast)
     
  8. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Inte enligt firman jag frågade; de påstod att glaset inte går att öppna på nödvändigt sätt. Jag ska dock fråga en annan firma eftersom du påstår annat; själv tar jag inte loss mer än batteri, sim-och minneskort. :P
     
  9. Priminima

    Priminima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    varför gör du det inte själv? kolla på typ den här videon http://www.youtube.com/watch?v=UCQ7KcOdAig

    Men man behöver inte pilla loss så mycket som han gör, jag tog inte loss några kontakter alls utan lät skärmen och glaset sitta ihop på ett ställe (på ovansidan). Det var det ända stället det satt ihop för mig när jag hade skruvat bort plasten.
     
  10. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Tack för det - nu fick jag nästan en hjärtattack :eek:
    Nejdu, jag törs inte, däremot skall jag visa klippet för firman jag frågade. Trevlig helg :D
     
  11. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 308
    Mottagna gillanden:
    482
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Köpte min Blade i november 2010, den tuffar på fortfarande felfritt eller tom bättre än när den var ny tack vare rombyte. Hade tänkt vänta tills Aqua Skate släpptes innan Bladen böts ut, men iom att ICS börjar rullas ut till S/E Experialurarna så beställde jag en Xperia Ray igår. Återstår att se om den duger och vad priset blir på Aqua Skate, det kan mycket väl bli en ZTE igen.;)