LiveView micro display for Android

Diskussion i 'Wearables' startad av Fredrik, 28 sept 2010.

1. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Sure!

2. XenapZ

XenapZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nyss fått hem min liveview, har inte haft några problem med disconnects på hela dagen så det verkar som det problemet är löst för SGS2 iaf :)

Det jag dock har problem med är att få notifikationer. Varken sms eller Gmail fungerar trots att jag fått nya sms och mail.
    Har uppdaterat till senaste versionen. Det som fungerar är inkommande samtal samt find phone. Några tips på vad man kan göra för att lösa problemet?

3. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    För mig fungerar den lika uselt på min nya SGS2 som den gjorde på min Desire. Rena skräpet. Som du säger så funkar bl.a. inte sms med SGS2. Varför vet jag tyvärr inte.

Om någon vill ha en LiveView och vill byta mot något kul så kontakta mig. Personligen så tycker jag att det är värsta skräpet. Det förvånar mig att ingen annan har försökt sig på att utveckla en produkt som denna än. SE har gjort ett sjukt dåligt jobb. Det finns ju dock en version 2 av den enligt folk på XDA men den verkar funka lika... "bra". Annat armband tydligen.. den sitter bättre. På min första så pajade ju ena knappen.. som om det inte vore nog med att den funkar skit liksom. ;)

Last edited: 10 okt 2011
    ormetkruper gillar detta.
  4. XenapZ

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jaha, jag som hört att den funkade bra med SGS2 :( Har du fått Gmail att fungera?

5. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Näe, blir alltid så jävla irriterad på skiten så att jag inte orkar hålla på. ;)

Här kan man iallafall se gen2:
    Genuine Sony Ericsson MN800 LiveView Phone Remote for Android Smart phones - Black - Free Shipping - DealExtreme
    Baksidan på hållaren är täckt.. sitter bättre.

På min första så gick ena knappen sönder. Det verkar många ha råkat ut för. Dålig byggkvalité, dålig hållare och riktigt usel programvara. Jag är så positiv. ;)

6. XenapZ

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Verkar vara en sån jag har, är det bara hållaren som är fixad eller har dom ändrat något annat?

7. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har aldrig haft några problem med byggkvaliten (till skillnad från många andra) förutom att den inte sitter så hårt fast i armbandet (har råkat stöta till den så att den flugit loss ibland). Däremot har ju mjukvaran gått från helt oanvändbar till att vara allmänt buggig, och det är rätt deprimerande. Det är verkligen jättesynd att den inte var speciellt bra , för på papperet är det fortfarande en förbaskat rolig pryl. :P

8. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Last edited: 19 okt 2011
  9. XenapZ

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men kan man koppla den till telefonen och lägga in appar för att läsa sms osv?
    I sådana fall lämnar jag tillbaka min liveview och köper den här så fort jag kan :)

10. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Den kostar lite mer och kör Android. Så appar lär man ju kunna köra som utvecklas för den. Man kan iallafall ansluta till en androidlur och läsa sms och se vem som ringer m.m. Processorn ska visst vara på 600Mhz.

11. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

250 USD är inte lite mer, utan mycket mer. Kan ju köpa en hel android lur för det priset.
    Har man telefonen alltid med sig som de flesta alltid har (skulle jag tro), så känns LiveView som koncept mer vettig (får hoppas på en LiveView 2 io framtiden som funkar bättre än orginalet).

Undrans hur det är med batteritiden på Motorolas gadget ?

12. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Som koncept så är LV grymt bra men fortfarande totalt skräp just nu. :)

13. XenapZ

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Liveview hade vart bra, om skiten fungerat. Motoactv har allt som jag tyckt att Liveview saknade, som internt minne och hörlursuttag plus en massa andra saker som kanske är mindre viktiga i sammanhanget men ändå trevliga.

När kommer den till sverige?

14. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 182
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Den är onekligen spännande. Vidare kör den faktiskt en version av Android och inte något propertiärt system som ex. LiveView, vilket ju onekligen bidrar till andra möjligheter.

Jag skapad en tråd för tillbehöret här där diskussionen kan fortgå: https://swedroid.se/forum/56650-motoactv-liveview-konkurrenten-med-android-som-os.html#post776847

15. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är det någon som har gen2 med den nya hållaren? Anledningen till att jag tappade min var just att hållaren inte var täckt på baksidan - handleden tryckte ut klockan ur hållaren. Vore intressant att höra om detta är ett problem med gen2 också.
    Nu med allt snack om i’mWatch så är jag sugen på att köpa en ny liveview, bara de har fixat hållaren...

16. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Tycker den ser likadan ut som gen 1. Hur ser man skillnad på de och framförallt, hur vet man om en butik sälger gen1 eller gen2 ?

17. martin3

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jaha, nu har SE slutat sälja LiveView verkar det som. Jag som just beställt en ny :-(. Är det någon som hört rykten om en ny variant? Själva idén är ju lysande, kvalitén var dock sådär.

18. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Finns ju fortfarande kvar på deras hemsida att beställa så vet inte vart du fått din info i från.

19. MrGoose

MrGoose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag köpte en liveview för någon dag sedan, har en Desire HD och tycker att den funkar relativt bra..! Fick problem med parningen en gång på tolv timmar! :)

Finns förövrigt på 24.se för ynka 199 spänn!! Helt klart värt det för en kul mannick som faktiskt funkat över förväntan!
    Spotify styrningen funkar och Gmail förhandsgranskning funkar, det va det som jag var ute efter..
    Kör även lite RSS Feeds härifrån som också funkar bra. Det enda som inte lever upp till förväntningarna är batteri tiden, slut på 12h.. Men det är väl ok, bara att slänga i laddarn brevid telen på kvällen..! :)

martin3 gillar detta.
  20. martin3

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hm, ja det var nog en förhastad slutsats :o. Jag såg att både Teknikmagasinet och Webhallen skulle ta den ur sitt sortiment, sedan var det väligt många butiker som inte hade den i lager när jag sökte på prisjakt.
    Nu har jag beställt en från 24.se, 279kr, tack för tipset MrGoose!