LiveView micro display for Android

Diskussion i 'Wearables' startad av Fredrik, 28 sept 2010.

1. unikum

unikum Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    1. förlorar kontakt med telefonen. Connectar jag så går den ut efter 5s. Måste "unpair" och "pair" igen.

2. enheten lägger av och går ej igång igen. Måste hålla inne vänster knapp i 15s och reseta.

3. kalender funkar ej.

4 batteriet tog slut under natten när jag sov.

2. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Testade en Desire HD-rom. Funkar i någon minut och sen dör det med samma problem.. Konstigt.
    Det går helt enkelt inte att återansluta efter att den har tappat anslutningen..

Last edited: 17 nov 2010
  3. Ondskan

Ondskan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Fungerar bra för mig, med undantag för kalendern. Får aldrig upp nått där :-/

4. zkoa

zkoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Sjukt tråkigt att höra att liveview strular för så många.
    Jag ska hämta ut min imorgon, jag har varit jättesugen på LV, men nu vet jag inte om jag vågar ha så stora förhoppningar.
    Hoppas verkligen att SE fixar till problemen, för jag förstår verkligen inte hur dom kunnat släppa nåt som strular så mycket, dom måste ju varit medvetna själva om problemen.

5. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag drog in DeFroST 6.0e. Anslutningen har varat ovanligt länge nu. Avvaktar och kollar lite hur det går...

Edit: Det gick inte bra. LV har hängt sig. Reagerar inte på knapptryckningar alls. Måste hålla in power så att den dör för att sedan starta den igen. SUCK!

Stendöd. Får inte igång den..

Edit2:
    Vad tusan! Nu gick den igång som vanligt. Alltså, inte från avstängt läge utan som att skärmen hade varit avstängd bara. Kopplades ihop med mobilen och funkade igen...

Edit3:
    Nu har den varit ansluten i ca 10 minuter. Den fick precis återansluta men det gick smärtfritt..

Last edited: 18 nov 2010
  6. unikum

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Skumt detta. Nu i morse så har den funkat galant. Kom ner, testade, den fick kontakt direkt och jag kunde bläddra. Fick igång musikspelaren och kunde höja o sänka ljudet och byta låtar. :)
    Nu har det gått dryga timmen och inga problem än så länge.
    Kalendern funkar ej. Batteriet är fullt också.

7. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nu har jag testat DeFroST 6.0e i ett par timmar och visst, det funkar mycket bättre men nu när jag vaknade efter några få timmars sömn (3 - 4) så var battriet i LV stendött. Fick sätta i laddaren för att få igång den. Programmet i luren klagade också på att det inte fick åtkomst till facebook eller twitter. Allt blir bara bättre och bättre... eller så inte..

8. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag märkte en sak igår..
    Vaknade till vid 1-2tiden på natten av att något lös i ansiktet på mig.
    LVn låg på bordet och lös med SE-loggan.
    Slumrade till och vaknade kanske en kvart senare igen och fortfarande lös loggan.

Detta kanske kan vara relaterat till som tidigare sades att den laddar ur sig kvickt ibland?

I övrigt fungerar den finemang.

9. RobertB

RobertB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Applikationen kraschar i tid och otid för mig också och Live View-enheten har dessutom blivit stendöd (svart display, reagerar inte) igen. När det finns så här många olika problem, och när enheten inte ens kan bibehålla en stabil uppkoppling mer än en kort stund (och beter sig buggigt i störta allmänhet), så blir det svårt att laborera med enheten speciellt mycket. Det är tråkigt att Live View tycks ha släppts på marknaden utan gedigen testning med en av de allra populäraste telefonerna. Och Android 2.2, om det nu är det som det handlar om, har väl ändå funnits ute ett tag nu.

Jag tycker att det är dags för Sony Ericsson att kommunicera i det här ärendet. Jag tror att man som "early adopter" och teknikentusiast har mycket tålamod med problem, men vi måste få veta hurivida vi kan förvänta oss några uppdateringar till enheten inom den närmaste tiden, för annars kommer vi ju att tvingas lämna tillbaka enheten och det tjänar ingen på -- inte vi som vill ha en cool och kanske användbar pryl, och inte SE som får hantera alla kostnader associerade med detta.

10. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag har inte kollat riktigt men liveview har ju en usbport så risken för ny firmware är
    ju stor. Men jag vet dock inte var jag ska leta ;) SEUS har iaf inge Liveview :P

// A

11. random111

random111 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SportyPal Pro

Är det någon mer som har haft problem med att SportyPal pluginen försvinner? Har i alla fall kommit på att den kommer tillbaka om man går in i Inställningar->Program->Hantera program och gör Tvingad avslutning på SportyPal Pro.

12. unikum

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    La till twitter. Funkade först inte. Fick meddelande i telefonen om att det inte gick att hämta meddelande. Plötsligt efter 3 timmar vibrerade LV och 15 nya twitter visades. Så den ville till slut.
    Jag har idag fått 4 sms som visats, 15 meddelande från twitter som sagt och testat musikspelaren i ca 20 sekunder. Kl 4:30 i morse var batteriet fullt, Kl 13:00 var det slut och LV slocknade. Nu vet jag att man brukar få ladda batteri några gånger innan man får full effekt men det är ändå oroväckande kort batteritid tycker jag.

13. RobertB

RobertB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu har jag provat min Live View med kollegans Samsung Galaxy S, som f ö också kör Android 2.2. Resultatet är markant bättre än med min HTC Desire. Till exempel så visas inkommande samtal och SMS utan problem (även om det tar 5 - 6 sekunder innan uppringarens namn står på skärmen vilket egentligen är på tok för mycket). Uppkopplingen är också mycket stabilare. Visserligen tappar den fortfarande kontakten någon gång ibland men verkar lyckas återupprätta den utan större problem. Däremot fungerar inte LiveWare Manager på denna telefon (till skillnad från på min HTC Desire) -- den anser att ingen telefon är inkopplad. Den vanliga LiveView-applikationen funkade överlag OK men verkade sluta att reagera vid ett tillfälle.

Även om jag hade haft en Galaxy S så hade det dock känts aningen för instabilt för att den här prylen skulle vara användbar, så det hänger nog inte bara på telefonmodellen heller...

14. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Min började också funka OK idag. Under tiden jag var i affären, vilket blev lite över en timme, så funkade allt och det funkar även nu. Ca 2 timmar, det är rekord.. Den har vibrerat och visat twitter samt FB-händelser precis som den ska. En gång hade den kopplat ifrån men anslöt direkt igen utan problem. Konstigt..

15. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

16. RobertB

RobertB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har din även lyckats visa antingen missade samtal eller SMS? För mig har inget av detta fungerat vid något tillfälle med min Desire (dock med Galaxy S).

17. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Kör Live View med Nexus One. Får inte upp några rss, och ingen kallender, än så länge. resten funkar. När jag ska scrolla i sidled för att bläddra mellan händelser så tappar den kontakten med telefonen i bland :(

Någon som lyckats bättre med RSS och kallender på N1?

18. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, sms funkar.

Den är fortfarande igång och ansluten.. rekord.
    Däremot så har batteriet gått ner till under hälften bara idag.

En annan "rolig" grej. Jag råkade maila SE UK först via deras forumlär. När jag upptäckte att jag klantade mig så mailade jag mha det svenska formuläret. SE UK svarade kl 16 att de hade vidarebefodrat det. Svenska delen av SE har inte svarat förstås...

19. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Fick min idag och efter att ha kört den ett par timmar så verkar den fungera klockrent än så länge.

Inkommande samtal visas snabbt efter en signal.

SMS markeras bara med en kort vibb och man får öppna manuellt för att läsa men så kanske det ska vara.

Musikspelaren är androids inbyggda och fungerar som förväntat. Mediascape går inte att styra och det är inget jag blir ledsen av då jag inte gillar det något vidare.

Ska försöka få ett bättre armband. Får se hur det går i längden om det håller då fästet är i plast.

Ska bli intressant att se om LV kan konkurrera ut min MBW-150-klocka.

20. zkoa

zkoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

LV fungerar faktiskt helt okej med min hero med 2.1. Den har hållt sig kopplad till telefonen under hela dagen idag (förutom ett undantag då jag troligtvis gick för långt bort från telefonen), och sms fungerar iallafall.
    Att byta låt eller se låt-titel fungerar inte, men att höja och sänka volymen går.

Och batterimätaren har varit full under hela dagen.