LiveView micro display for Android

Diskussion i 'Wearables' startad av Fredrik, 28 sept 2010.

  1. NiklasO

    NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 615
    Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Testade allt nu.

    Den reagerade direkt på SMS och jag kunde öppna och läsa det.
    Den reagerade direkt på inkommande samtal. Ett tryck på högerknappen tystar ringsignalen. Skönt när det är folk man inte vill prata med. ;)
     
  2. rickardx

    rickardx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Har sett att det är många andra med Desire som har problem med LiveView.
    Jag trodde att det berodde på att den prototyp jag fått var ostabil, men då var det inte därför. I alla fall inte bara.

    Synd att jag aldrig lyckades bygga någon app med LiveView-stöd innan den släpptes, hade varit kul.
     
  3. NiklasO

    NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 615
    Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Undrar inte om jag fick lite anslutningsproblem nu när jag aktiverade wlan. Enda skillnaden från inatt när det strulade mycket var att jag inte har haft på wlan under dagen..

    Edit: och nu dog batteriet. Det höll väl ungefär 1 arbetsdag. Icke bra.
    Edit2: Glöm inte bort att ge dåligt betyg på själva appen på Market.. för er det inte funkar för då alltså och jag påminner igen, maila in till SE om era problem: http://www.sonyericsson.com/cws/common/contact/contactusemail/accessories?cc=se&lc=sv
     
    Last edited: 18 nov 2010
  4. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Alla verkar ha samma problem , jag hade anslutningsproblem och kune bara höja sänka volymen i min Galaxy TAB..

    skulle tro att den inte stödjer Android 2.2
     
  5. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Det är viktigt att SE får veta problemen. Om en rapporterar fel betyder det att produkten
    är felaktigt använd. Om massor rapporterar fel får de nog kika igenom problemet och
    laga detta. Och ju fler = snabbare jobb.
    Denna produkt kan inte vara överdrivet komplicerad. ;)

    // A
     
  6. Mankan

    Mankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köp den inte om du har en Desire!

    Den kopplar ner sig hela tiden, låser telefonen och sig själv, visar bara vad den själv tycker den ska etc.
    En riktig skitprodukt. Att de kan påstå att den är kompatibel med HTC Desire förstår jag inte. Under mina timmar som ägare har den fungerat någorlunda ca 5 minuter. Dvs den visade inkommande samtal och missade. Den visade 2 nya twittringar på hela kvällen igår... Den fungerar tyvärr inte alls som fjärr till musikspelaren (vilket jag tyckte var den största grejen med den) man kan bara höja och sänka volymen...

    Observera att de funktioner som faktiskt fungerar bara har gjort det under 5 minuter. Resten av tiden så går det inte att koppla ihop enheterna alls!

    Riktigt irriterande skräp! Hoppas verkligen Netonnet tar tillbaka skiten direkt!
     
  7. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default

    Det finns en till sida i detta.
    Det kan lika gärna vara Desire som är skitprodukten som inte är kompatibel
    i sammanhanget. Det finns ju en hel del inlägg med Desire och diverse
    BT headset etc etc.
    Om det är specifikt bluetooth som orsakar problemet litar jag mer på SE
    i sammanhanget (http://sv.wikipedia.org/wiki/Bluetooth). Deras ena del
    är ju så att säga lite av BT it self.

    Oavsett så vems felet är måste korrigeringar göras på endera ställe.
    Tyvärr är det nog lättare att anpassa i LV än för telefonerna.
    Så, rapportera felet till SE.

    Dock funkar den klockrent på både mini och storebrodern av x10.
     
  8. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även recensionerna på amazonstämmer rätt bra med vad folk har säger.
    http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B00477X6DA
    Tråkigt att de inte verkar ha testat den tillräckligt. :(
    Men tydligen ska den ju funka som det var tänkt till x10/mini iaf, så kan inte bestämma mig för om jag ska vänta eller slå till ändå. ;)
     
    Last edited: 19 nov 2010
  9. Mankan

    Mankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag pratade med SE´s support just nu. De kände inte till att det fanns ett problem!
    Däremot sa han att Desiren har haft problem med BT. Vilket jag inte haft en aning om eller märkt av.

    Kan det vara så att BT i telefonen måste vara så att säga "synlig" hela tiden?
    När man väljer att den ska vara synlig så är den det endast under 120 sek.

    Men många rapporterar ju att de har problem även med X10 telefoner... Så vad ska man tro.

    Supporten sa attjag skulle invänta en uppdatering av mjukvaran. Kanske av apparna. Men han visste inte om eller när de skulle komma. Och på SE´s hemsida kommer de inte rapporetar om det kommer en ny mjukvara til LV. Man måste ringa dem sa han!

    Han kunde inte heller förklara den asterisk som står bredvid HTC Desire 2.2 på deras hemsida.

    Tror ni det blir bättre om man lägger in 2.1 istället igen? Går det?
     
  10. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jo, onekligen finns det en del att göra. Men de måste ju också få veta det!
    Finns ju MASSOR av olika implementationer av BT och de måste testa detta.
    Det är ju betydligt lättare att de fixar workarounds för olika telefoner än att
    kräva att alla tillverkare följer samma de gör.

    // A
     
  11. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Har du möjlighet vore de ju guld i felsökningssyfte om du hade möjlighet att
    temporärt testa 2.1 just för att se om felet ligger i 2.1 eller 2.2 i samma lur.

    // A
     
  12. krister80

    krister80 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade 2.2 i min hero, och lyckades koppla ihop LiveView:n med telefonen två gånger av ca tusen försök, så jag slängde in en 2.1 rom, men då lyckades jag inte koppla ihop dom en enda gång, så jag bytte tillbaka till 2.2 och nu har det gått ett par gånger igen, väldigt ostabilt men alltid nåt.
     
  13. NiklasO

    NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 615
    Mottagna gillanden:
    1 892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har sett folk ha problem med fler modeller än bara Desire.

    Det är rätt otroligt att de inte har hört något än. Ni har väl använt formuläret?
    Antar att det tar lite tid innan de märker av alla returer till ÅF.
     
  14. RobertB

    RobertB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Personen på SE Support som jag talade med tidigare i veckan sade att de var medvetna om problem med Desire, och bl a hade följt rapportering på Swedroid om detta. Därför är det frustrerande att SE är så tysta om vad de gör för att hantera problemen.

    Från början var planen att lämna min enhet till deras serviceverkstad men det är helt uppbart här på tråden och i andra trådar (xda-developers) och i recensioner (Amazon m m) att enheten har stora problem för de flesta med Desire, och även för många med ett annat märke, så det tjänar knappast något till att jag lämnar in den för "reparation". Om jag inte hör något snart från SE om att de åtminstonde undersöker problemen så lämnar jag tillbaka min enhet och kräver pengarna tillbaka. Här handlar det inte om enhet med obetydliga eller mindre fel, utan om en enhet som är lika användbar som en tegelsten.

    Det borde vara dags för någon på SE att åka och köpa de fem vanligaste Android-telefonerna med senaste Android och sätta igång och testa! Och sedan:
    (a) uppdatera listan så att telefoner som det inte fungerar med inte står som supportade (asterisk eller ej)
    (b) jobba hårt på att lösa problemen, oavsett om de finns i telefonen eller Live View-enheten eller både och. (Visst, det är inte kul att handskas med andra tillverkares eventuella fel, om vi nu köper den förklaringsmodellen till viss del, men det är tyvärr lite av spelets regler för en tillbehörstillverkare i den här branschen.)
     
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    42 158
    Mottagna gillanden:
    47 182
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det hade onekligen varit bra kundvård med ett inlägg på produktbloggen där man redogör för det nuvarande läget och vad som händer.

    Naturligtvis ligger det i allas intresse att enheten fungerar med så många telefoner som möjligt och så bra som möjligt, så SE arbetar säkerligen på problemet för fulla muggar.
     
  16. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Tippar på att de vill identifiera problem före och i alla fall ha en grund och
    veta "detta måste vi jobba på" innan de skriver något på bloggen.
    För oss dödliga vet vi ju inte om det är LV som är knas eller om det är
    styrmjukvaran som ligger i mobilen som strular.

    Oavsett så är information alltid bra, oavsett om den förmedlar mycket eller
    bara briefly.

    Dock kommer de ju komma en lösning så folk behöver väl inte bli arga direkt :P
    Man kan ju iofs tycka att en produkt som de annonserat ett tag borde ha
    varit testad etc, särskilt eftersom de faktiskt skriver ut specifikt på sidan
    att den ska fungera på diverse lurar (dock *-markerade på en del).

    // A
     
  17. Mankan

    Mankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det verkar som de behöver tid på sig att samarbeta...
    Nu har min LiveView legat precis bredvid min telefon (Desire) under ca 4 h.
    Nu helt plötslilgt så hade jag massa twitter, facebook & missade samtalsnoteringar LV!

    MEN! Kalendern fungerar inte och givetvis inte mediaspelaren.

    Är det någon av er Desireanvändare som fått den att fungera med musikspelaren?

    Hur som helst så har den efter 4 timmar bara halva batterisymbolen fylld... Och den skulle funka upp till 4 dygn? Knappast. Men det kanske hör ihop med BT-problemet!!??


    Provade att stäna av den och sedan starta den direkt. Det tog ca 5 sekunder sedan hade den hittat tiden. Vilket innebär att den varit i kontakt med telefonen (för den har ju ingen egen klocka i sig). Men sedan när jag skulle gå in i menyn så visades bara "kopplings"-symbolen. Att den söker kontakt... Och sedan ingenting!

    Nu ligger den här och lyser med SonyEricsson-loggan på skärmen och den gröna lysdioden är tänd konstant... Snacka om att den lever ett eget liv.
     
  18. Mankan

    Mankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har mailat Netonnet och de skickar en returfraktsedel direkt. Men man vill ju gärna att detta ska funka. Varför säger SE ingenting?
     
  19. cgswe

    cgswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+
    en kanske dum fråga, men kan man ha mer än en bluetooth sak sammankopplad i mobilen sammtidigt? tänker på t.ex. headset och LiveView
     
  20. Ondskan

    Ondskan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag kör både Live view och ett headset samtidigt på min MiniPro utan problem.