Problem: Ljud/bild hackar

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Rick, 26 apr 2013.

  1. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej,

    Sedan 2-3 veckor hackar ljudet i musikspelaren och exempelvis ljud/bild i Netflix.
    Detta sker ungefär någon gång i minuten, omstart av mobilen hjälpte förut men inte nu längre känns det som...

    Trodde först att det var AV Antivirus-programmet som kanske spökade men har avinstallerat det och även gjort reparations-ominstallation. Hjälpte inte!!

    Nu går det knappt att lyssna på musik eller se film längre - vad gör?

    (Hade hoppats det skulle kunna avhjälpas med 4.1.2 men det kommer ju inte på länge (någonsin?) ännu så det vore trevlig med en lösning??

    Någon som känner igen???
     
  2. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Hur hackar det? Sammanhängande hack under ett par sekunder eller en enda hack då och då? Jag har enstaka hack då och då, typ varje minut.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD
     
  3. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Fler sammanhängande hack, 3 - 10, åt gången. sedan OK kanske 40-80 sekunder sedan samma sak igen = MYCKET irriterande...
    Först trodde jag det var Netflix (nätverk) men sedan insåg jag att samma fenomen kom med lokal musik på det inbyggda minnet...!
     
  4. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Ingen som känner igen???

    Är det någon vits att prova en återställning om jag redan har gjort en reparations-återinstallation via PC Companion??

    Att det varken går att titta på film eller lyssna på musik gör att den just nu inte fungerar till mycket mer än samtal/sms..... känns som en återgång till "Nokia 3310" tiden...!!
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jodå ett välkänt bugg, jag har tyvärr inte hittat någon fix själv. Tror det generellt beror på att saker och ting som ligger och läses samtidigt på internminnet. Kan kanske hjälpa om du inte har installerade appar på internminnet som ligger i bakgrunden och stör. Jag provade och öka bufferten för musik i poweramp men det hjälpte tyvärr inte.

    Jag har återställt flera gånger men det kommer tillbaka.

    Förhoppningsvis åtgärds detta i nya kerneln iom JB uppdateringen.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Rick gillar detta.
  6. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har provat att stänga ner appar i bakgrunden men det hjälper inte helt....

    Det har "kommit smygande" är nu helt irriterande! Kanske provar att återställa om jag orkar...
     
  7. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Vänta med och återställa för snart kommer JB, då kanske det blir ännu en återställning. Idag läcktes tom en JB version som tycks fungera bra, den skulle man eventuellt kunna prova.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  8. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    hur mycket ledigt minne har du under telefonminne? och vilka spelare använder du? kör du bluetooth?
     
    Rick gillar detta.
  9. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Lite svar:

    Telefonminne: 1,97 "totalt" / 762 "appar" / 1,06 "tillgängligt"
    RAM: 407 "använt" / 228 "ledigt"

    Spelare: Inbyggda Walkman / Netflix
    Bluetooth: Ja, har ett "Smart Wireless Headset pro" men resultatet är det samma oavsett om jag lyssnar via denna eller ej. (BTW så strular headsetet mycket på sistone, kopplar ner sig och vill inte få kontakt om man inte stänger av det och slår på det igen....)
     
    Last edited: 28 apr 2013
  10. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det jag märkt själv av hack (jag kör spotify inte interna spelaren) är att den hackar med Bluetooth när jag kopplar på och av ett wifi. netflix vet jag inte mycket om eftersom jag inte använder det. Jag hade gjort en komplett återställning och blåst den helt, sen lagt in ett minimum av appar och testat mig fram för att se när/om problemen dyker upp igen. Ja JB kommer om en månad, men så jobbigt är det inte att återställa helt, brukar ta mig ungefär 15 minuter att lägga in allt igen, klart det är upp till dig hur du vill göra såklart :).
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    MIn hackar varje gång den laddar ner något eller starta en app och det är oberoende om man lyssnar via BT, 3.5mm jacket, eller högtalarna. Så när SMS, eller MMS kommer, så kan den börja hacka. Jag är irriterad på detta, men jag vet att jag inte hade problemet med min vita och första Xperia S från v13. Utan den kom med reklamations luren som är en Svart Xperia S. Men jag sitter och fundera på om jag skall vänta på JB, eller om jag skall skicka iväg den igen, för att förhoppningsvis få minnet utbytt eller något.
     
  12. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min xperia är från första batchen och vit, den hackar inte förutom av på wifinät och om den tappar täckning.