Problem: Ljusstyrkan sänks, trots att den är maxad?

Diskussion i 'Galaxy S20 Ultra' startad av mr_c, 26 jul 2020.

  1. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    Är det någon mer som upplever problem med att ljusstyrkan på skärmen sänks kraftigt helt random, trots att automatisk ljusstyrka är avstängd och ljuset är uppvridet till max?

    De gånger jag märker det mest är när jag sitter på balkongen (ofta i solen) och typ ska läsa nyheterna, eller kika runt lite på nätet. Man vill ju gärna ha max ljusstyrka när det är soligt och ljust ute, men den sänks till gissningsvis 50%. Men kollar jag inställningarna så står ljusstyrkan fortfarande på max?

    Telefonen känns inte nämnvärt varm eller så heller, om det skulle bero på en sån sak.

    Är det någon som har några idéer?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De ökar ljusstyrkan automatiskt ett kortare tag om du är i omedelbart solljus (mer än vad man kan ställ in manuellt, vill säga), men telefonen klarar inte av att maxa panelen så under en längre period, så efter en stund tror jag att de gradvis sänker ljusstyrkan för att skydda panelen och ev. minska risken för överhettning. Främst har det nog med AMOLED-panelen att göra.
     
    mr_c gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan kanske testa sätta den i "performance mode" och se om det gör det möjligt att ha igång panelen lite längre på maximal ljusstyrka?
     
  4. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hmm okej. Menar du att den ökar ljusstyrkan ytterligare utöver vad som manuellt är "max", för att typ kunna kolla notiser lite kort i starkt solljus?

    Hade en S9+ innan, den betedde sig inte såhär och upplevdes som ljusare "hela tiden" när jag använde den ute.

    Men jag ska testa ditt tips med performance läget, nu står den nog i balanserat tror jag :)