Locale kommer inte överrens med min telefon

Diskussion i 'Applikationer' startad av zaragon, 18 nov 2011.

  1. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag använder appen Locale som är fantastisk! Den ligger alltid igång i bakgrunden och fixar förprogrammerade inställningar åt dig, som t ex:
    - Stäng av ljudet när du är inom en viss radie från skolan
    - Starta Wifi när du är hemma
    - Sänk skärmstyrkan och stäng av vibration mellan 21-09, om laddaren är i (alltså nr jag sover och hellre hör en diskret sms-signal än att hela rummet brummar av vibratorn)

    Men jag har vissa problem med det på min Sensation. Ibland ballar vissa inställningar ut, t ex att Wifi stängs av och sätt på varannan sekund. Inte ens om jag manuellt ändrar om wifi ska vara på eller av i ställningarna, slutar det. Enda sättet att få det att sluta är att stänga av Locale. Motsvarande kan hända med telefonens förmåga att använda vanliga mobilantenner.

    Det suger.

    Så jag undrar om fler som använder Locale har varit med eller hört talas om något liknande. Vilka telefoner har ni? Är det bara på Sensation det håller på så? Finns det nått sätt att lösa det (typ en alternativ wifi-plugin till Locale)?
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har aldrig provat Locale. Jag har Tasker och är helt nöjd med det. Man kan använda Locale-plug-ins i Tasker men jag har aldrig haft något behov av det då man kan göra väldigt mycket utan sådana. Har haft något enstaka problem med att Tasker stängt av sig eller slutat fungera tillfälligt men det har löst sig efter omstart av appen.

    Nu handlade det där inte så mycket om ditt problem men om du inte får det att funka kan du prova Tasker. Gratis provversion finns på utvecklarens hemsida.

    Edit: Jag har faktiskt varianter av alla profiler du nämner och de funkar bra för mig i Tasker
     
    Last edited: 18 nov 2011
  3. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Jag har använt Locale på Hero, Legend, Desire Z och Galaxy S II. Inte stött på liknande problem.
    Jag har dock som ovan talare gått över till Tasker. Betydligt krångligare i början, men möjligheterna är oändliga! Därav mitt byte.

    Jag har ingen lösning på din fråga, men kontakta utvecklaren, de brukar svara kvickt.
     
  4. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen. Jag har mailat deras support nu, så får vi se om de kan hjälpa mig eller om jag måste hoppa över till Tasker (Jag har använt Locale i över två år).