Locale - låt din Mini bli allt den kan bli :)

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av teddyjohan, 2 nov 2010.

  1. strumpan76

    strumpan76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4 10.1
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch Active 2 LTE
    nu när jag tog hem via länken via telefonen så fungerade det klockrent!!!

    Tack för er hjälp!!
     
  2. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Lyckas inte få till exakt det du efterfrågar... Finns ingen task som heter unlock screen utan det närmaste är screen on men då är ju fortfarande Slidern på.

    En alternativ väg är att skapa en meny som öppnas när man stoppar i nåt i 3,5mm. Då går man runt slidern och det räcker med ett enda tryck på touchen för att starta t.ex Spotify.
     
  3. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Under display hittar du keyguard > off och sen display on. Borde väl lösa det?
     
  4. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Dessvärre inte, keyguard off stänger bara av keyguard om den redan är upplåst. Låser alltså inte upp låset själv.
     
  5. a2011

    a2011 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tog hem tasker och det fungerar ju klockrent för den här typen av saker. Min batteritid har skjutit i höjden till minst det dubbla.

    Dock verkar det som det är på lite bekostnad av prestanda; eftersom både data, wifi och autosync slås på när jag låser upp telefonen så är den ganska seg under den första minuten. Segt när man bara vill in och öppna ett sms eller så.

    Någon som har ngt förslag på lösning, eller måste jag välja mellan batteri eller prestanda?
     
  6. PolliSoft

    PolliSoft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag tyckte precis likadant. Så jag gör istället så att jag stänger av autosync, sen har jag en profil i Tasker som sätter igång autosynk i 5 minuter var 4:e timma under dagen (9;13;17;21). Datatrafik har jag påslagen hela tiden så att appar som Snowstorm och annat kan köra med regelbundna intervall. Standby-prestandan är grym nu!
    Dessutom har jag skapat en profil som sätter igång autosynken när jag har telefonen på laddning, då finns ingen anledning att ha den avstängd.
     
  7. micjoh

    micjoh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan man med locale eller tasker hindra att skärmen blir låst när ett samtal avslutas? tycker det är sjukt störigt.
     
  8. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Borde gå att ordna med Tasker.
    Finns ett event som heter "Phone Idle" och när man läser infon så står det: "The phone is not doing anything. (likely a call is just finished).
    Triggat av den kan man då skapa en task som håller skärmen igång.

    Inget jag testat själv, men borde inte vara omöjligt.
     
  9. EnJoker

    EnJoker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för att du försöker :D
    Har dock ännu inte fått till detta. Skulle vilja att den öppnar meddelanden under två förutsättningar -> Recieved sms & Display unlocked. Tyvärr ligger båda under event så det går bara att välja en av dem. Finns det något sätt att gå runt detta måntro?
     
  10. SirBob

    SirBob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jaha det bidde en taskertråd av localetråden....varför inte starta en taskertråd där vi kan skriva om locale :)

    frän mobben
     
  11. PolliSoft

    PolliSoft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej,

    testa att göra så här:
    Som förutsättning för att köra din task lägger du in att ett nytt SMS kommer in.
    I tasken lägger du in följande (enligt http://tasker.dinglisch.net/userguide/userguide_variables.html):
    if %SCREEN matches off
    Load app Handcent

    Detta kommer att ladda Handcent om du har skärmen låst, vilket borde ge dig vad du vill ha, nämligen att Handcent ligger uppe när du låser upp skärmen.
     
    Last edited: 10 nov 2010
  12. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Tasker kan ju använda plugins skrivna för locale som jag förstått det, så det är väl inte helt fel att ha en tråd för båda. ;)
     
  13. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har kommit på hur du ska lösa det, genom att använda variabler.

    Skapa en Context med Event och SMS Received. Sedan en Task -> Variable -> Variable Set. Name: %SMS To: 1
    Skapa en Context med Event och Display Unlocked. Sätt först en Task från Tasker -> Wait och värdet 15 sek. Gör en Task till från Variable -> Variable Set. Name %SMS To 0, If %SMS = 1.
    Skapa en sista Context med Event och Display Unlocked. Skapa en Task, Load App, Handcent SMS If %SMS = 1

    Denna sätter alltså variabeln %SMS till 1 när du får ett SMS, och varje gång du låser upp skärmen så checkar Tasker av om varabeln är satt till 1 eller 0. Är den 1 så startas Handcent är den 0 så gör den ingenting. Är variabeln satt till 1 så väntar den även i 15 och sedan sätter tillbaka varibeln till 0.

    Går säkert att fintrimma denna lite, men ska göra det som du vill iallafall..
     
  14. SirBob

    SirBob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fövisso, men då skapar man väl en tråd "tips för Locale och Tasker" eller "Locale plugins till Tasker" eller något liknande.
    Rätta mig om jag har fel men stod det något om Tasker i trådrubriken?

    Personligen tycker jag det blir lite konstigt om rubriken säger ett ämne men tråden kapas av ett annat.....och ja jag använder och har köpt Locale (finns en del irritations moment :( ), borde kanske köpt Tasker istället men vägrar ge upp så lätt :), och jag uppskattar Locale tipsen från teddyjohan med flera jäkligt mycket. Jag önskar att man kan hitta dessa Locale tips och trix i denna tråd utan att behöva filtrera bort för mig som är Locale användare helt oväsentliga tasker grejor.

    Så nu skall jag hålla :sealed: och sluta gnälla......och jag skall inte skriva massa Locale grejor i en eventuellt framtida tasker tips tråd ;)
     
  15. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Done!
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=25572
    Vi ska inte störa mer.. :P
     
  16. SirBob

    SirBob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Toppen <3, Om jag känner mig själv så ruttnar jag väl ihop så småningom (var på god väg med 1.6 men vill ge 2.1 en chans) och överger locales plugin sjuka och köper tasker istället ..och då hoppar jag nog in i tasker tråden och gottar mig med alla tips :).
     
  17. unirox

    unirox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittar inte plugginet med det namnet ?? Någon direkt länk eller QR kod hade varit najs