Lockscreen business.

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Cim-Inc, 2 okt 2011.

  1. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Vet inte om detta frågats innan eller inte, orkar inte söka eller leta eftersom klockan är efter midnatt...

    Frågan lyder: Går det få bort slide to unlock prylen och enbart ha pin/pattern to unlock? Det går ju t.ex. på Nexus S men lyckas inte få till det på Arc:en....
     
  2. Anonym

    Anonym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag kan tillägga att jag har sökt efter samma sak, dock tyvärr utan framgång.
    Så om du lyckas hitta någon lösning, dela gärna med dig av den Cim-Inc!
     
  3. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Finns en app som heter No lock på Market och tar bort unlock prylen - du kan även göra ett val om du vill ha den på eller off.
     
  4. Anonym

    Anonym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har provat den appen och tyvärr löser inte den problemet. Med "No Lock" är det antingen eller, avaktiverar du själva låsskärmen/slide to unlock avaktiverar du även skärmlåset.
     
  5. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag vet om denna app, men den löser inte problemet, den tar bort såväl slidern som pin/pattern to unlock, det går inte välja bort enbart slidern så därför är det inte ett alternativ.
     
  6. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Skönt och trevligt att denna tråd kom upp, letar efter samma sak.
    Orkar inte med att först köra med WL, sen köra SE's slide och sen PIN...
     
  7. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Okey - visste inte detta, har inte testat med det grafiska lösenordet samtidigt som appen No lock - men bra att ni tipsade om detta :)

    Om man har telefonens Pin code istf SIM pin coden eller graf lösenordet - undrar om resultater blir samma om man anv No lock - ska testa ?
     
  8. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nej, No lock löser inte "problemet" som ni beskriver - men själv tycker jag att det iofs fungerar om man tillfälligt vill ta bort skärmlåset - tex grafiska lösenordet eller pin code -och då även slide to unlock - om man är hemma eller på säker mark och om man är ute på stan kan man enkelt aktivera både slide unlock/skärmlåset med ett enkelt knapptryck och om man vill avaktivera dom samma - ett enkelt knapptryck igen - enkelt och snabbt.

    Men, men smaken är olika.