Lösning motsvarande digital fotoram med wifi?

Diskussion i 'Allmänt' startad av JJRockford, 19 okt 2013.

  1. JJRockford

    JJRockford Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var hos min 88-åriga bonusmormor igår och hälsade på. Hon berättade bl a, som jag förstod det, att en av hennes kompisar hade en digital fotoram hemma som släktingar kunde skicka bilder till.

    Har googlat runt lite efter digitala fotoramar med wifi, men det verkar inte finnas någon självklar produkt just nu. Kodak hade en som hette "Pulse" som ska ha varit bra, men som inte säljs längre.

    Någon som har provat någon bra lösning för detta?

    Nyckelordet är ju att det måste vara E N K E L T. I alla fal i drift. När man väl gjort sina konfigureringar (vore fint om man kunde knyta bildströmmar från t ex Facebook, Instagrama, Picasa o s v) ska det ju helst bara stå och gå. När det kommer en ny bild uppdateras skärmen.
     
  2. johsa828

    johsa828 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag stötte på exakt detta problem i höstas när jag insåg att gammelfarmor hade väggarna fulla av fotografier och satte inte upp de nya vi skickade till henne per post. Eftersom jag kan en del programmering så bestämde jag mig för att skriva en app för detta och nu är den släppt på Google Play:GrannyFrame

    Vi kör den på en android-platta med 3G hemma hos henne och skickar bilder via en annan app, GrannySend.

    Eftersom bilderna inte finns på sociala medier eller i molnet utan bara på våra telefoner och på hennes surfplatta så behöver vi inte vara oroliga för integritet etc. vilket vi tycker är viktigt.

    /Johan