Problem: Lösning på garantiärende?

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Screenwalk, 6 aug 2015.

  1. Screenwalk

    Screenwalk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 14 Pro
    Platta:
    iPad Pro
    Hej medlemmar!

    Köpte en Z3 Compact under Februari när Tele2 hade sin stora kampanj. Efter uppdateringen till lollipop har jag bara i stort sett haft problem med denna telefon, som tex att den tappar det mobila nätverket med jämna mellanrum, mobilen överhettas bara när jag surfar runt i Aftonbladet och att mjukvaran känns väldigt opolerad till skillnad från kitkat. Större delen av tiden har jag mest försökt ignorera alla problemen då jag går i uppgraderingstankar av en annan telefon.

    Eftersom telefonen överhettas och blir väldigt varm har den orsakat att limmet på skärmen har släppt, vilket gör att det är ett stort glapp mellan skärm och chassi. Telefonen i sig fungerar fortfarande.

    Jag har varit i både kontakt med Tele2 och Sony där båda förnekar om alla problemen kring Z3 och blivit allmänt dåligt bemött av Tele2s kundtjänst. Jag känner mig inte alls så sugen på att betala 370kr för en undersökning om de nu säger att det är handhavandefel. Hur har ni andra gått tillväga? Eller ska jag bara bita i det sura äpplet och hoppas på att Sony tar sitt ansvar?
     
  2. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du kan ju alltid åka in till tex elgiganten/mediamarkt/netonnet etc och be dem kolla först. Spelar ingen roll att du köpt den av tele2.
    Jag skickade min drunknade z3c direkt till sony care. förutsätter att de tar sitt ansvar.
     
  3. Screenwalk

    Screenwalk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 14 Pro
    Platta:
    iPad Pro
    Besökte Elgiganten idag och frågade om detta. Fick samma svar där att telefonen kommer skickas in för en undersökning så de kan göra en bedömning om det går på garantin eller ej.
    Tog även kontakt med Sony igen för att beställa hem packmaterial för att skicka in telefonen till dem, jag hoppas att de tar sitt ansvar och åtgärda detta.
     
  4. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Det enda jag kan tipsa om är att stå på dig. Du är inte ensam om en skärm som släppt; den jävla tejpen de använder sig av för att fästa skärmen är ett stort skämt.
     
  5. Screenwalk

    Screenwalk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 14 Pro
    Platta:
    iPad Pro
    Absolut kommer jag stå på mig. Är mest irriterad över Sonys personal när man chattade med dem och att de blånekar om alla problemen Z3-serien haft, dessutom var det ganska magstarkt av honom när jag konfronterade om alla kända problem telefonen har och då försökte han hänvisa att dessa problemen är ytterst ovanliga.

    Jag kommer driva på detta ärende tills telefonen är fixad och sen åker den ut på Tradera.
     
  6. Kixx

    Kixx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Stå på dig kompis. Precis samma sak hände mig att displayen på hela vänstra sidan släppte + att jag fick en härlig spricka på baksidan. Dessutom så hade jag även glapp i hörlursuttaget och olja på insidan av kameralinsen. Allt jag gjorde var att anmäla detta hos xperia care. Totalt 3 dagar tog det från det att jag fick hem emballage att packa telefonen i till att den var hemma hos mig igen. Allt är utbytt på telefonen förutom imei. Dessutom som grädde på moset fick jag med displayskydd i glas för både fram och baksida. Helt fantastiskt.
     
  7. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har inte upplevt att min Z3c överhettar och har inte läst att andra har det felet. Så att supporten hävdar det är kanske inte så konstigt. Hjälper väl inte dig egentligen mer än att det inte ska vara så normalt.

    Jag tycker att det borde vara ett solklart garantiärende att det släppt i limningen.

    Man kan ju hoppas att den slutar överhettar efter den blivit rensad och flashad, vilket de alltid gör. Iaf har min blivit flashad när jag haft den inne för glasbyte.

    Jag håller tummarna! :-)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk