["Löst"]Exchange synkar inte kalender-events skapade på telefonen

Diskussion i 'Allmänt' startad av PatricF, 9 jul 2012.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Har märkt på några olika Android-telefoner, sist två stycken Samsung Galaxy Xcover, att kalendern inte synkar riktigt som den ska. Skapar man ett "event" på datorn så synkas det automatiskt till telefonen utan problem men skapar jag ett I telefonen så vill den inte synka till datorn, eller rättare sagt Exchange servern..

    Är det någon som varit med om samma problem förut?
    Jag tycker det är lite skumt eftersom den synkar det utan problem när man skapar ett "event" i Outlook på datorn..

    Jag vet dock inte om detta har något med Exchange servern att göra eller om det är på själva telefonerna men hittills så har det bara varit Android telefoner som strulat.
     
    Last edited: 11 jul 2012
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Lägger du eventet i rätt kalender på telefonen?
     
  3. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ja det läggs på deras Exchange kalender, dom har plockat bort synkningen med Googles kalender också..
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag gjorde precis ett test mot Exchange-servern på jobbet och det fungerade bra att lägga till eventet i Calendar-appen mot Exchange-kontot och att det sedan dök det upp i kalendern i Outlook.

    Vad händer om du ändrar ett av de befintliga eventen via Calendar-appen? Slår ändringen på servern?
     
  5. ortega

    ortega Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel
    Telefon 2:
    Nexus P6
    Telefon 3:
    Iphone 6
    Har själv märkt på mina olika HTC-telefoner genom åren att om man raderar ett event som är skapat i datorn med mobilen så kan kalendern inte synkas längre, detta syns endast om man går in i inställningar/konton & sanning vilket medför att man missar en massa kalenderbokningar gjorda efter detta. Det finns två sätt att lösa detta på, avinstallera kontot och lägga till det igen eller lägga tillbaka eventet i datorn med exakt rätt tid och datum så hoppar det igång igen. Jag har pratat med HTC-supporten som har eskalerat detta ett antal gånger. Detta uppstod med Exchange 2003 ska tilläggas, vi har nu uppgraderat vår mailserver till 2010 så jag ska testa en HTC så snart jag får tid igen.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Fick ett mail från kunden som hade detta problem precis. Det första jag sa till honom när han bad om hjälp var att kolla så han lägger det i rätt kalender, nu visa det sig att han ändå hade lagt "eventet" lokalt på telefonens kalender och inte på Exchange kalendern så det var inte så konstigt att den inte synka det till servern..