Börjar bli lite irriterad på det här nu så nu hoppas jag någon här vet hur jag ska göra.
(väldigt dålig titel på problemet med kanske, någon mod får gärna ändra)
Jag har tjejens googlekalender i min kalender, och första gången jag synkade så var hennes kalender inställd på att jag bara skulle se om hon va "upptagen/ledig".
Ändrade detta och då blev alla hennes "möten" dubbelt, såg både själva händelsen och även en egen händelse som det stod "upptagen" vid samma tid.
Avslutade prenumerationen på hennes kalender (i google calender på webben), hennes möten etc försvann från telefonen, både "upptagen" och dom "riktiga" händelserna.
Tog bort alla delningar på hennes kalender, (synkade telefonen efter varje steg).
Gjorde om alla inställningar från början, delade ut hennes kalender till min email, la till hennes kalender i min, synkade och fick med den i kalenderlistan på mobilen, kryssade i kalender, och INGET syns...
Gjort om detta flera gånger med och det enda av hennes kalender jag får med är namnet i kalenderlistan i telefonen.. dom möten hon har i sin kalender kommer varken med som upptagen/ledig eller med namn på händelsen...
Håller på att bli galen nu..
Dessutom så kan jag inte få bort kalendrarna "vänners födelsedagar", "veckonummer" och "väder" som jag har haft i min kalender under en lång tid, dom ligger kvar i kalenderlistan i telefonen trots att jag avslutar prenumerationen på google calendar på webben.
Oj det blev en rejäl "wall of text", men jag hoppas att det finns någon som har varit med om detta och fått det funka, eller helt enkelt kanske har en annan infallsvinkel på vad jag kan göra...
*mummel mummel* hade inte dessa problem med Mail for Exchange på mina senaste Nokiatelefoner *mummel mummel*
LÖST efter att ha raderat all kalenderdata 3ggr så fick jag tillbaka hennes kalender i min, men det verkar ju onekligen som att kalendern i telefonen har lite problem med cacheminne eller nått.. om någon mod/admin tycker att den här posten är onödig så är ni välkomna att ta bort den ;p
Last edited: 19 sept 2011