Problem: [LÖST]Hängde sig under uppgradering, nu "död"

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av dekbom, 27 sept 2011.

1. dekbom

dekbom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag skulle uppgradera tjejens sII:a till 2.3.4 (gjorde det på min egen för någon dag sedan) via kies och allt flöt på bra. Dock så hände någonting med kies under uppgraderingen där telefonen börjar hämta över data och allt bara stannade av. Kies stängdes ner och telefonen visar ett läge med en telefon -- ! -- dator, dvs koppla in mig till datorn igen för h*vete-läget. När jag gör det säger kies att en nödåterställning krävs och efter att kies laddat ner nödvändiga filer så skall den börja nödåterställa. Men, då händer ingenting i c:a 5 min och ett meddelade "Det gick inte att konvertera till uppgraderingsläge. Försök igen senare" dyker upp.

Vad göra nu? Har googlat lite men finner inga direkta svar. Telefonen är inköpt igår och samsung support frågade "vadå, får du inte igång telefonen". Förklarar läget igen och får svar "vadå, får du inte igång telefonen". Upprepas ännu en gång.

Telefonen är som sagt i ett dödläge mellan 3.3 och 3.4 och visar endast ovan nämnd symbol.

Vad göra? Kräva ny i butik?

Last edited: 27 sept 2011
  2. rodak

rodak Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    999
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 5
    ROM:
    Stock
    Flasha med odin eller köra DOA på den och få en ny direkt i butik :)

3. dekbom

dekbom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Tack för svar men jag löste problemet. Efter otaliga timmars jobb utvecklade jag en app och körde in den på min s2:a som i sin tur känner av telefoner inom BT-avstånd och därefter löser mjukvaruproblem OTA.

Eller så hade jag inte läst att batteriet skulle tas ur i ett specifikt läge under uppgraderingen ... talanglöst är ordet men löst är problemet!