Problem: [LÖST] Högtalaren slutade funka

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av Ekofasc, 13 jan 2014.

  1. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Plötsligt i dag slutade högtalaren att funka. Ingen musik hördes från Spotify eller min poddapp. Jag provade att justera ringvolymen och det där fula justeringsljudet hördes inte. Startade om telefonen, tyvärr innan jag kom att tänka på att jag borde ha testat om det hade hörts något om någon ringde mig - antagligen hade det inte gjort det och det är ju helt oacceptabelt för en telefon. Efter omstarten funkade högtalaren som vanligt igen.

    Någon annan som råkat ut för detta? Säkert inte men oavsett androidmodell känns det som att de på olika sätt i bland är instabila/opålitliga på ett sätt som inte känns lämpligt på en telefon. Det lutar åt att jag överger det här skeppet för iPhone. Det ska tilläggas att telefonen är helt stock och orootad.

    Edit: Det verkar ha varit Power Toggles som orsakade det (i en sådan widget hade jag en kontroll för att styra volymen). Avinstallerade och har klarat mig än så länge.
     
    Last edited: 17 jan 2014
  2. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Problemet med smartphones och nya klassiska telefoner är att dem behöver startas om regelbundet, spelar ingen roll om den kör iOS, Android eller WP . Gör man det till en vana så slipper man att det kört ihop sig. Jag startar om mina smartphones och surfplattor 2-3 ggr per vecka, om inte oftare för att ha en så optimal prestanda som möjligt. Annars kan det hända att funktioner börjar strula.. Som sagt inget Android specifikt utan olika "fel" kan uppenbara sig på andra plattformar också. Mitt tips, regelbundna omstarter.

    Skickat från min SONY Xperia Z1 med Tapatalk 4!
     
  3. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det hände i går förmiddags, startade om telefonen. I morse var det samma fel igen. Känns som att problemet dyker upp med täta mellanrum. Skulle behöva starta om oftare än 1 gång per dag.

    Jag tror att jag ska göra en fabriksåterställning. Får hoppas att Sonys backupprogram fungerar som det ska.
     
  4. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Prova.. Hoppas det ordnar sig. :-)

    Skickat från min SONY Xperia Z1 med Tapatalk 4!
     
    Ekofasc gillar detta.