[Löst] Lagg vid återgående till homescreen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Rudizz, 17 maj 2011.

  1. Rudizz

    Rudizz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har haft min Galaxy s2 i snart en vecka och är ruggigt nöjd.
    Dock har jag ett störande lagg som uppkommer då jag stänger nån application och återgår till homescreen.

    T.ex: Jag öppnar market (eller kontakter eller t.o.m inställningar etc) och trycker sen bakåt, det tar ca 3 sek innan telefonen återgår till homescreen. Detta sker även om jag trycker på home knappen.

    Egentligen kan jag leva med detta, men efter att ha sett diverse olika tester på telefonen där jag inte kan se att detta händer, måste jag kolla ifall det är nån fler som har detta problem eller om det bara är jag?
     
    Last edited: 17 maj 2011
  2. tele2skit

    tele2skit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Testade Android Market nu och väntade tills den laddat klart. Tryckte HOME och det tog ca 1,5 sekunder. Den mesta av tiden pga att det var animeringar som tar tid att visa. Testa att ta bort animeringarna och se om det blir bättre.
     
  3. Rudizz

    Rudizz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fick psykbryt och tog bort massa appar m.m och starta om telefonen, svettades ett tag och startade upp den igen och då verkar det som att allt funkar som det ska igen.

    Jag ska dock hålla koll på om detta dyker upp igen (då jag fick vänta ca 4 sek som värst tidigare) det kanske kan hjälpa nån framöver :)