Problem: [Löst] Messenger-appen skapar flera trådar?

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av Droid_279, 3 aug 2016.

  1. Droid_279

    Droid_279 Guest

    Hej!

    Jag har precis skaffat en Nexus 5X, min första Android-telefon. Har tidigare endast kört Maemo, Meego och Sailfish. Jag är i stort sett nöjd, men det förvånar mig lite att många inbyggda appar inte känns så genomtänkta som jag är van vid från ovanstående OS. SMS-appen Messenger verkar till exempel skapa nya trådar helt random? Jag skickade ett sms till en kompis igårkväll (jag skickade första smset i konversationen), men idag när jag fick svar skapade appen en ny tråd med titeln "L----, 07X-XXXXXXX (mitt mobilnummer)". Se screenshot.
    En annan kompis smsade mig först och då blev det inte så. Jag vill slå ihop de och fortsätta i den jag startade som enbart har kompisens namn som titel "L----", hur gör jag?

    Jag vet att det finns andra appar man kan använda, men jag använder gärna standardappen om det är möjligt (d.v.s. om det går att lösa detta problem).

    EDIT: Ok, kan tillägga nu att när jag svarade på smset i den nya tråden så fick jag själv ett sms också (eftersom mitt mobilnummer var kopplat?). Verkar ju jättekonstigt att det blir såhär?

    [​IMG]
     
    Last edited by a moderator: 3 aug 2016
  2. helevorn

    helevorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Tre punkterna uppe till höger->Avancerat->Fyll i ditt mobilnummer.
    Då kommer det att bli en tråd per person.
     
    Hund, Droid_279 och fryguy gillar detta.
  3. Droid_279

    Droid_279 Guest

    Det löste problemet! Tack för hjlpen :)
     
  4. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Jag har samma problem och har testat att lägga till mitt telefonnummer (både testat 073*** och +4673) men får fortfarande flera trådar. Någon som har en lösning på detta?

    EDIT: Jag har inte en Nexus 5X, utan en OnePlus X.
     
    Last edited by a moderator: 17 aug 2016
  5. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Det var tidigare en bugg i OxygenOS, och vet inte om den är fixad av Oneplus. Om du har senaste versionen av OxygenOS och det fortfarande inte fungerar så är det nog tyvärr byte av sms app som gäller. Textra och GoSMS är ett par alternativ.
     
    inact_0049 gillar detta.
  6. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    QKSMS och Silence är båda baserad på öppen källkod. Silence har dessutom stöd för kryptering.