Problem: [LÖST] Råkade wipa /sdcard/.. vill pusha filer.

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av xMarson, 4 mar 2013.

  1. xMarson

    xMarson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skulle idag på morgonen flasha en ny ROM då jag kört original hela tiden fast rootad då.

    Gick in och pillade lite och gjorde en backup i CWM mm, sen lyckades jag wipa SDcard..

    Har suttit i 2h nu för att lyckas pusha in filer mm via adb men får det inte att funka. Det står att USB Debugging ska vara överallt. Jag har ju inte rom så jag kan ju inte komma in i menyerna för att aktiver USB Debugging.

    Någon som faktiskt kan dessa saker och vet hur jag ska kunna få in filerna för en ny rom på /sdcard/?

    Nexus 4 toolkit är någonting som jag pillat med nu men den hjälper ju faktiskt inte mig.

    Tacksam för assistans!
     
    Last edited: 4 mar 2013
  2. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det finns väl ett alternativ i cwm som är typ mount sdcard, har du testat med det?
    Funkar din adb miljö? får du ett id om du skriver adb devices?

    Kommandot är ju såhär förutsatt att filen du vill pusha ligger i adb mappen.

    adb push xxx.txt /sdcard/xxx.txt
     
    Last edited: 4 mar 2013
  3. xMarson

    xMarson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Bra förstasvar!
    Jag har testat dessa alternativ och de går inte att genomföra pga följande.

    1. Mount SDcard Clockwork mod: På en Google NEXUS4 så finns det inget SD-kort utan minnet på denna är bara en mapp som heter /sdcard/. Av någon anledning kan inte CWM mounta detta..

    2. ADB Push-kommandot går inte då jag har USB-debugging inaktivt eftersom jag av misstag råkade wipa Androids "OS" på telefonen då.
    Det är just detta som jag vill komma runt för att återställa telefonen då.

    Jag stressade lite när jag skrev inlägget innan då jag var påväg till ett möte.
     
  4. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Tror du skall använda "adb sideload dinrom.zip". Har inte provat men tror att CWM har sideload. Annars kan du ladda ner stock nexus 4 filerna:
    https://dl.google.com/dl/android/aosp/occam-jdq39-factory-345dc199.tgz
    Packa up filen och packa sedan upp "image-occam-jdq39.zip" så att du får system.img
    Boota till fastboot och använd "fastboot flash system system.img" och kanske "fastboot flash boot boot.img", vet inte om det behövs.
    Sedan är det bara att boota in i android och flytta över din rom.
     
  5. xMarson

    xMarson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testade detta alternativ men fick det inte att fungerar, men hittade en lösning medans jag testade detta för en halvtimme sedan.

    Jag kommer skriva en liten rad sen efter jobbet om hur jag löste det så framtiden kan ta del av det!

    Mvh!
     
  6. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag har varit i exakt samma sits som op och jag vet att jag förde över en rom via adb från recovery. Nu när det skrevs om sideload så blev jag osäker på om det var det eller push jag använde, hur som helst så tror jag att recoveryn måste stödja sideload för att det skall funka. Det gör bla twrp som jag har så det kanske var sideload jag använde ändå.

    Bra att det har löst sig iaf.