[Löst!] Reboot efter pin..

Diskussion i 'Desire Z' startad av kallemyran, 27 mar 2012.

  1. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Hej!
    Nu är jag ute på hal is..
    Jag har en sgs privat men gav mig på jobbets DZ. Det var ju lite mer av en utmaning men jag har lyckats roota efter en nedgradering och jag var dessutom tvungen att göra ett guldkort så jag tycker att jag börjar lära mig lite.
    efter någon vecka på rootad stock så tänkte jag för någon dag sedan lägga in CM7. Flashningen via cwm gick bra men när jag slår in pin så bootar den om. tar jag ur sim så är det inga problem. Jag kan göra allt tror jag. anslöt tex till eget nätverk och smurfade omkring ett tag. Stänger jag av och stoppar in sim.. så är det samma visa igen. Tar jag sim till annan lur så fungerar det fint så det är inte det problemet. tar jag annat sim till jobbets lur så bootar den också om efter pin.
    Jag kan komma åt den via adb och logcat säger följande vid reboot-ögonblicket:

    Edit: Tog bort bilden eftersom den snarare förvirrade.....

    Jag litar på att någon fattar mer än jag.. ;)
     
    Last edited: 27 mar 2012
  2. Vader

    Vader Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har Du provat att sätta in en annan ROM? om inte, ladda ner CyanogenMod nightly och testa. skriv om det hjälpte.
     
  3. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Nej det har jag inte. Eller mer rätt. jag har laddat ner samma version igen och flashat om men ingen cigarr.
    du tror på en Nightly alltså??
     
  4. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    OK jag har löst det! Eftersom det bevisligen måste ha med modemet att göra så var det bara googling som fattades:)
    Här är lösningen!

    Fläska in ett nytt modem/radio så funkar det