Problem: [LÖST]Tele2 3g försvann efter nytt simkort

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Absinis, 23 maj 2012.

  1. Absinis

    Absinis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Hejsan, fick för ett tag sedan ett sms där det stod "du måste byta dit simkort. ett nytt kort är påväg till dig" Efter ca: en vecka fick jag hem brevet med det nya simkortet och jag glömde bort det eftersom jag skulle iväg senare på kvällen. Hur som helst så fick jag idag ett nytt sms där det stod "Du måste byta ditt simkort, ditt gamla kommer att tas ur funktion"

    När jag följt instruktionerna om hur jag skulle byta och stoppat i det nya så har jag helt plötsligt inte något 3G nätverk. Testat att starta om och massa annat. Men får det inte att funka.

    Min fråga: Någon annan med tele2 som hade samma problem/också fick nytt simkort?

    eller om någon vet hur jag kanske kan fixa.

    Edit: tråden kanske ligger lite fel men la den här då jag har en s2


    löste sig... Fick ett sms förut där det stod att jag skulle byta till det nya simkortet och att det va aktiverat.Men snackade med deras support på nätet(Kom fram tillslut) och det var tydligen inte aktiverat endå.. Utan jag skulle ha kvar det gamla.. ;o
     
    Last edited: 23 maj 2012
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    *löst, med lyckligt slut
    :)
     
    Absinis gillar detta.
  3. inact_044

    inact_044 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Skönt att det löste sig för dig.

    Kan vara bra och säga mitt för jag fixa också nytt kort igår genom en tele2 butik och de sa att jag skulle vänta med att sätta in det nya tills mobilen säger ifrån att de inte finns någon teckning.

    Så ni som får nya kort vänta tills ni inte har någon mottagning med att använda det nya kortet.

    :D