[Löst] USA-köpt Transformer laddar inte längre

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 29 jun 2011.

  1. gurral

    gurral Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu har min Transformer slutat att ladda. Funkade fint även första dagarna i Sverige användades med en enkel USA-till-Sverige-adapter, nu verkar laddnings"dosan" helt död. Datorn känner i alla fall igen plattan med USB-sladden. Vad ska jag göra, kan jag få en ny (gärna svensk såklart,) laddare av Asus?

    Kanske kommer en laddare med dockan? Har nämligen beställt en.
     
    Last edited: 30 jun 2011
  2. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Sök efter detta på XDA, jag minns inte serienumret, men en första batch av laddarna är felaktiga tror jag (vet inte om det är officiellt men många har haft problem med en viss serie).
    Sen vet jag inte hur garantierna funkar med USA-köpta, läs på i ditt garantibrev!
    Gäller garantin får du säkert en ny :).
     
  3. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!

    Laddaren kommer inte med dockan.
    Prova dock att ta loss ändpluggen från adaptern (den pluggen där väggstiften sitter i) och sen montera tillbaka den.

    Låter lite konstigt men kan kanske lösa problemet - såvidare inte adaptern är död.

    Mvh
    Asus Sverige
     
  4. gurral

    gurral Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för det snabba svaret. Tyvärr funkar det fortfarande inte. Har även nu bekräftat att USB-sladden funkar genom att ladda paddan avstängd via datorn. Den gick upp två procent. Har även testat så att min USA till Sverige-adapter inte är trasig då det funkar fint att ladda min USA-köpta kamera med den. Har även testat många olika uttag osv. så det måste helt enkelt vara Asus-adaptern (med USA-väggstiften på) som är död. Det står i garantisedeln att det är global garanti i 12 månader, så jag tycker att jag borde få en ny laddare.
     
  5. gurral

    gurral Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    JAAAA!!! Funkar nu :) Hade inte tryckt tillbaka ändpluggen ordentligt. Krävdes att man tog i ganska ordentligt för att få tillbaka den till precis rätt läge. Nu laddar den perfekt! Tack för hjälpen, Asus!
     
  6. Crasse

    Crasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det blir kanske lite tjatigt, men även jag måste bara få berömma Asus för att ni är aktiva i det här forumet. Att ni dessutom svarar på frågor som gäller privatimporterade plattor gör bara saken ännu bättre! Jag har precis köpt min Transformer i USA, efter att länge ha valt mellan den och Galaxy 10.1, och jag blir mer och mer övertygad om att jag valde rätt! I höst är det dags att byta bärbar dator. Lita på att jag kommer att kolla vad Asus har att erbjuda också på det området.
     
  7. dimaZ

    dimaZ Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Eftersom att du löst felet, ändra i rubriken till [Löst] före "USA-köpt"...
    Så vet andra som får problem, att lösningen kan finnas här ;)

    Kör själv en ASUS N73SV

    Mycket nöjd med den :)
     
    Last edited: 30 jun 2011