[Löst] USB-koppling till PC och XBOX

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Sunbringer, 10 jun 2011.

1. Sunbringer

Sunbringer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    462
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Fråga 1: USB-koppling PC
    Jag kör med Go Launcher EX på telefonen och varje gång jag ska koppla upp den till datorn med USB säger den: "PC-anslutning endast tillgänglig i viloläge. Stäng alla program som körs."

Jag får då gå in i inställningar och stänga av Go Launcher Ex och sen koppla in USB-kabeln igen och då funkar det. Finns det nått sätt att komma runt detta så att man inte behöver stänga av sin Launcher för att kunna koppla upp sig till PCn?

Fråga 2: USB-koppling XBOX
    När jag kopplar in telefonen till XBOX 360 och går in via XBOX-menyn för att kolla på filmerna från telefonen så kommer inte telefonen upp som en portabel enhet där. I musik-menyn och galleri-menyn kommer telefonen upp så att man kan bläddra i mapparna, men det går inte att hitta musiken eller visa alla bilder. Är det någon inställning i telefonen som gör att den inte dyker upp?

Last edited: 12 jun 2011
  2. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

På xboxen måste väl mappen heta nåt speciellt tror jag. Tex. "VIDEOS" eller nåt åt det hållet.

3. Sunbringer

Mottagna gillanden:
    462
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Jag har provat att använda mappnamn som både "video" och "videos" men telefonen kommer fortfarande inte upp i menyn under videogalleri på XBOXen. Det ser ut som den inte är inkopplad, men när man bläddrar vidare till Musik-menyn då finns plötsligt telefonen att välja som källa och man kan bläddra igenom alla mappar.

Däremot när jag väljer musikmappen kommer det upp 6000 filer eller mappar som är döpta som de mp3-filer jag har i min musikmapp. I mappen har jag egentligen ca 100 låtar.

Till exmpel så finns det 47 stycken filer eller mappar som är döpta till Dusted.mp3. Jag har inte testat att spela upp alla men de jag har provat går inte att spela upp.

4. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag hade liknande problem som du har med Xboxet. Testa att gå in under Inställningar/Trådlöst och nätverk/USB-funktioner/anslut lagring till dator.

Sunbringer gillar detta.
  5. Sunbringer

Mottagna gillanden:
    462
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Tack!

Det funkar klockrent nu! Det löste även PC-problemet med Go Launcher igång. Det är bara att gå in i inställningar och aktivera USB-funktionen innan man kopplar in USB-kabeln i PCn eller XBOXen så funkar det!