Logiken med en tråd per objekt även om låst tråd?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av MaXmeOliver, 4 mar 2012.

1. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Var ligger logiken i att det bara är en tråd per objekt om en tråd om samma objekt har blivit låst innan, p.g.a. t.ex. att personen har haft för många aktiva annonser?

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Hur menar du nu? Har man två aktiva annonser och skapar en tredje kommer den sistnämnda att skickas till Skräp, men det innebär för den delen inte att man inte tillåts återskapa den när någon av de två andra annonserna blir inaktuell.

Last edited: 6 apr 2012
  3. bjornhallberg

bjornhallberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Jag måste vara en riktig neandertalare för jag begriper inte detta heller.

Hur är det tänkt att man ska göra? Man lägger in en annons. Inget resultat. Efter 14 dagar låses den och börjar ramla långt ned i ordningen. När blir den "inaktuell"? Det finns ju annonser så långt tillbaka som 2009 utan att de raderats från forumdelen? Jag tycker inte det framgår med all önskvärd tydlighet i reglerna hur förfaringssättet ser ut.

"Max två samtidiga/aktuella annonser (olika varor) per person."

Jag tror de flesta tolkar det som att en annons är "aktuell" så länge den inte är låst. I annat fall skall det framgå att man bara har ett försök på sig att genomföra en affär.

Såg att några länkade sin annons från signatur. Är det en bra kompromiss?

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Precis. Jag misstänker för övrigt att det är § 5 som många tenderar att misstolka, närmare bestämt det fetmarkerade:

Det finns en anledning till varför 14-dagarsregeln infördes, och det är just för att bana väg för nya annonser. Hur många får det till att det därefter skulle vara okej att annonsera sin vara på nytt är bortom mitt förstånd. Men absolut, vissa av reglerna skulle må bra av en smärre omskrivning.