Efter lite mer testande att Google TV 2.0 (Honeycomb) på Logitech revue har jag konstaterat följande:
- Väldigt nöjd över att uppdateringen, trots Logitechs uttalanden, är tillgänglig för oss som inte bor i USA
- Logitech Media player verkar ha blivit mycket bättre. Gränssnittet är helt ändrat och den verkar spela fler format än tidigare.
- Market är tillgängligt och det finns en drös appar (mycket skräp) att plocka ner. Alla appar jag laddat ner funkar även i Sverige, t.ex. AOL-appen som ger mig engadget TV, film-trailers och ett mycket begränsat urval fri musik
- Utbudet på Market är begränsat av min lokalisering. Eftersom jag inte är i USA finns t.ex inte Google Music-appen att hitta i Market. Även vissa appar som är förinstallerade, t.ex Pandora, finns inte utanför USA, vilket omöjliggör uppdatering av dessa appar. Inte heller Googles egna appar (Youtube m.m.) finns i Market utanför USA. Detta borde kunna lösas genom VPN.
- Chrome känns något bättre och liknar PC-versionen mer vad gäller inställningsmöjligheter
- Bokmärken (för Chrome) har tyvärr fått en mer undangömd position
- Din "homescreen" är anpassningsbar med vilka app-genvägar du vill ha och vilka widgets du vill ha på skärmen. Detta är dock begränsat av att det finns få widgets och ett max antal appgenvägar som kan läggas på startsidan. Direktlänkar till hemsidor t.ex. SVT-play, går inte att lägga på startsidan (jag har inte lyckats iallafall).
- Gränssnittet är betydligt enklare och mer "straight forward". Kan inte påstå att jag tycker det är så mycket bättre, men inte sämre heller. Det är helt enkelt annorlunda. Påminner dock mycket mer om gränssnittet i en Android telefon nu.
- Det har släppts en ny Logitech Media Server anpassad för mediadelning till Revue. Har ännu inte testat den:
My Media - Welcome to mysqueezebox.com!Click to expand...