Har inte kollat med dem själv, har bara läst ett par-tre inlägg om folk som haft kontakt med dem på ett eller två sätt, bland annat nämnd tråd. Däremot ska man inte vara alltför säker på att alla företag vill ha gratis android-apps. Östgötatrafiken var åtminstone inte särskilt positivt inställda till att lämna ut data om stationer och liknande, utan hänvisade till att de har en egen app under utveckling. Märkligt, men det gäller väl kanske att prata med rätt folk...
Men det fanns fler anledningar till att jag inte valde att göra en utpräglad resrobot-app. Till exempel; bor du i en stad och vill ta dig från Järntorget till Drottninggatan kan du enkelt göra det via det lokala resebolagets tjänst. Försöker du göra samma sak på resrobot får du cirka ett 50-tal stationer att gå igenom för att hitta den rätta. Men visst, får jag en gratis API-nyckel av dem så kan jag absolut tänka mig att göra en liknande app även för resrobot.
Japp, det finns av outgrundlig anledning ingen station som heter Norrköping resecentrum, utan den heter Norrköping resecentrum tätort. Blev dock lite irriterad på att det såg så fult ut någon sen kväll, så ändrade namnet i autocomplete. Rubriken i resultatet hämtas dock från resebolagets hemsida. 
Åh, för er som undrar hur utvecklandet går så är adaptiv autocomplete fixad, samt ett väldigt otestat men troligen nästan fungerande stöd för Skånetrafiken & Co.
Last edited: 8 augusti 2010