Lura appar att tro de kör på en Android TV rnhet

Diskussion i 'Android TV' startad av sankaboy, 6 aug 2016.

  1. sankaboy

    sankaboy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad jag förstår är det samma app av tex svt play på surfplattan som på mobilen och Android tv - burken. Den kollar vad det är för apparat den är installerad på vid uppstart och visar lämplig vy.

    Frågan är om man inte kan lura appar att tro de kör på en Android TV enheten så man får det mer fjärrkontroll vänliga gränssnittet på tex en minix som kör vanliga Android os?

    Vill testa detta på tex svt play för att se om det är värt att vänta på kommande xiaomi Mi box med Android TV eller om jag lika gärna kan köpa en minix.
    Sedan är det ju trevligt med chromecast receiver och voice search på Android TV som man kanske inte kan lura att snurra på vanliga Android, eller?
     
  2. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 304
    Mottagna gillanden:
    478
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Varför köpa en Minix? Ingen ide att köpa nåt sämre än Neo Z64 och den kom för 2 år sedan och är marginellt billigare än Nvidia Shield som är ny och troligen kommer utvecklas ett bra tag till (och dessutom är en komplett spelkonsoll).
     
  3. sankaboy

    sankaboy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Neo Z64 är ju en minix enhet.

    Hur som helst så kanske xiaomi Mi box kommer kosta hälften av vad en nvidia shield kostar men ha samma hårdvara som minix evo u1.

    Oavsett så var min fråga om man kan lura appar på något lätt sätt så de tror de snurrar på en Android tv enhet och på så sätt få det mer fjärrkontroll vänliga gränssnittet?

    Har hittat denna sida men jag vet inte vad som gör tex svt play att visa android TV gränssnittet.
    http://techcookies.net/how-to-fake-android-to-think-you-have-a-different-device/
     
  4. sankaboy

    sankaboy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  5. sankaboy

    sankaboy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har fått svar på mina frågor genom vad den här killen har gjort:

    http://www.wetekforums.com/v/index....ndly-apps-modified-to-work-on-regular-android

    Man skulle alltså kunna köpa en billig Android box och få apparna att se ut som att boxen kör Android tv.

    Vet inte hur lätt det är att göra det han har gjort varje gång det kommer en uppdatering men det kanske går att automatisera på något sätt. Skulle helst vilja se ett sätt att man får Android tv versionen automatiskt uppdaterad.

    Finns någon market helper för att komma åt Android tv play store?