"Lura" Exchange att man använder skärmlås?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mikey, 9 maj 2012.

1. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hej!
    Jag använder den inbyggda exchangeklienten i ICS för att synka mejl och kalender. Nu har min arbetsgivare hittat på att alla ska ha skärmlås på sina telefoner. Dessutom enbart med pin-kod eller lösenord, alltså inte ens grafiskt lösenord. Kan det finnas något sätt att lura exchange så att man slipper detta? Har inte rootat luren, men kan tänka mig att göra det för att det här ska fungera.
    (Nexus S, 4.0.4 ICS)

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Beroende på vilken tidgräns det är satt kanske det inte är så farligt, vi har 1 tim på vår Exchangemail och det kan jag leva med.

Testa annars Moxier mail,när man använder den måste man bara slå lösen när man ska in i något av Mail,kalender eller kontakter inte i övriga telefonen

3. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det verkar vara två minuter som gäller, känns lite väl segt... Men ska testa Moxier!

Edit: 130 spänn för en mejlklient känns rätt dyrt. :P

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Vi hade också 2 minuters gräns till att börja med och det var då jag köpte Moxier,höll på att bli tokig på att slå in koden så fort man rörde telefonen. Tycker Moxier var värd pengarna då den har fungerat klanderfritt för mig i flera år. Nu har dom ändrat tidspolicyn till 1 tim och jag gillar verkligen mailklienten i SXS så just nu kör jag inte själv Moxier.

Moxier har dock några fördelar en mina erfarenheter

Drar väldigt lite batteri
    Går att ställa synkschema (saknar det i stock), tex Push mellan 08:00-17:00 och övrig tid med x-antal minuters mellanrum.
    Har alltid fungerat bra med synkningen,aldrig haft några störningar.

Tycker inte 130 spänn är så jäkla mycket om applikationen är välbyggd,det betalar jag gärna om jag får valuta för pengarna.

Moxier finns i trialversion också,har för mig att den fungerar 1 månad.

5. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Använder inte mejlen tillräckligt mycket för att det ska vara värt att betala så pass mycket pengar för att få det att fungera som jag vill, då struntar jag hellre att komma åt den i telefonen. :)
    Riktigt störande att man inte får använda gafiskt lösenord bara, tar ju precis lika lång tid som det vanliga skärmlåset att låsa upp men är minst lika säkert som en pin-kod...

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Det är ju också ett alternativ.....;)

7. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Rekommenderar Touchdown istället för Moxier. Jag har testat båda och skillnaden är enorm till fördel för touchdown.

8. Yalle

Yalle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag använde tidigare en app som heter LockPicker som gör just det du efterfrågar. Tyvärr verkar den dock bara funka med HTC Sense och Android-versioner lägre än 2.2, men det kanske går att hitta någon liknande app som funkar på din telefon...

9. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det var nåt sånt jag hoppades på, men lyckas inte hitta nåt liknande. :(