Problem: Luren instabil? (berodde ej på Novalauncher)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Johnny, 29 jan 2013.

1. reiman

reiman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Inte en enda krasch eller frysning sedan jag köpte den i september (ta i trä). Alltid kört stock rom.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. strangert

strangert Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Så med andra ord, är luren helt körd eller det är bara att invänta en fix från Samsung?

3. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Kör du samsung firmware? Isf borde det funka. Funkar inte på t.ex cyanogenmod.

Fix från samsung har kommit både för säkerhetshål o sds fr.o.m LLA. Är minnet fucked så är det troligt att det behövs bytas.

Jag har sds chip i min men den funkar flawless. O så länge man inte kör en gammal kernel så ska man va safe i fortsättningen också.

Last edited: 14 feb 2013
  4. strangert

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Om du syftar på den uppdateringen som kom för inte så längesen (en vecka sen eller så) så är det tyvärr efter den som allt mitt strul har kommit. (XELLA)
    Med andra ord är alltså min lur troligen körd och måste lämnas in, vilket jag inte har något som helst intresse av.

Testar lite fler rensningar I hopp om att det kan fixa luren först.

5. Boss302

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Ja jag vet inte när den kom som uppdatering.. Det har iaf kommit fler releaser från samsung efter LLA. Alla har funkat utan något strul för mig iaf. Men jag formaterar både /system, /data o /cache innan flash för att till 100% försäkra mig om att inget gammalt ligger kvar.
    Jag har dock inte flashat nya bootloadern.

Jag gillar inte riktigt kies o ota. Jag vill göra det själv så jag vet vad som händer o va det är jag installerar.

Har man inte haft någon sds innan LLA eller senare så låter det märkligt om man får sds efter fix.
    Löser det sig med t.ex en factory reset så är det väl stor risk att det inte var sds utan vanligt flashningsstrul som kan ske utan wipe.
    Är eMMC redan skadat så åker man nog på att lämna in den.. Kanske kan slippa ett par vändor till anovo om man redogör ordentligt för vad man redan gjort?

6. anton__nygi

anton__nygi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det inte konstigt att så många här fått samma problem samtidigt? Därför känns det ju osannolikt att det skulle vara fel på hårdvaran.

För mig, som för många andra, har rebootsen och frysningarna blivit många fler efter den senaste uppdateringen. Igår skedde det 4 gånger på en timme.

Visst har den stängt av sig själv innan uppdateringen också men inte alls lika ofta. Så är det inte mest troliga att det är något med uppdateringen som orsakar detta? Iom. att så många har problemet nu?

7. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Nja, det kan ju också vara så att många lurar är ungefär lika gamla, det verkar som om dom flesta börjar krångla på allvar efter nåt halvår. Om du har haft sporadiska omstarter och frysningar tidigare men det har blivit värre nu så kan det ju bero på att hårdvaran blivit gradvis sämre. Fast sen behöver ju inte heller vara samma orsak till allas problem.

8. Boss302

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jo väldigt..
    Har alla som har problem kollat så de har sds chip? Förekommer problemen även för andra så kan man ju anta att det kanske inte är sds alla råkat ut för.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1251559#post1251559

Sen har det ju sålts extremt många s3or men det är ju de med problem som skriver om det.

9. anton__nygi

anton__nygi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, men jag har läst om sporadiska omstarter innan och själv varit med om det. Men som på beställning när jag såg den här tråden igår började problemen för mig också.

Läste lite i den här tråden och det är ju uppenbarligen många som har det här problemet nu:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2122346&page=16

10. Boss302

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

11. Zeel

Zeel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mina problem har i princip försvunnit sedan jag installerade senaste uppdateringen (XXLA). Hade väldigt mycket problem med frysningar och omstarter (10 dag) innan och endast haft en omstart på de senaste tre dagarna. Kanske fixade det sig. Man kan ju alltid hoppas!

12. Helldude

Helldude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Ja efter några dagar från denna fabriksåterställning återkom problemen. Jag gjorde ännu en återställning för tre dagar sedan utan att installera några appar alls. Inatt hade den startat om sig och vid användning på morgonen hängde den sig, blir att skicka in den tyvärr..

13. strangert

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Trixade lite till och gav upp, Mobilen är inlämnad och hoppas på det bästa.
    Sitter nu med min gamla.......min VÄLDIGT gamla SGH-ZV40 och känner mig utanför.

14. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

har med fått massa strul... seg som fan och batterin dras ut väldigt fort.

Börjat snegla på ny mobil......

15. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Intressant, min telefon har börjat bråka mindre och mindre. Led av att telefonen bara segade ihop totalt och bara slutade svara. Speciellt i galleriet var det mer eller mindre omöjligt att knappt gå in på en bild och skicka den nånstans.

Såg av en händelse att jag hade mer eller mindre inget utrymme kvar alls på externa sdkortet, rensade några större filer och helt plötsligt flyger telefonen fram.

Återkommer om jag får frysningar eller problem att väcka telefonen.

16. Zapp

Zapp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vad sysslar ANOVO med?

Klippte detta från deras sida just nu:
    Beskrivning av nuvarande status: Vi har registrerat beställningen i vårt datasystem
    Ordern skapad: 2013-02-12 13:33:23
    Senaste statusändring: 2013-02-12 13:33:00
    Anlände till servicecenter: 2013-02-12 13:33:00
    Modell: GT-I9300
    Servicecenter: ANOVO Nordic, Kristinehamn

Det har snart gått en vecka och de har inte ens börjat titta på telefonen!

Jag hade för mig att det i konsumentköplagen står att det skall ske 'skyndsamt' och 'inom skälig tid'.

Att min telefon, som är inlämnad för garantireparation, ligger och jäser hos ANOVO utan åtgärd anser inte jag vara varken 'skyndsamt' eller att reparationen sker 'inom skälig tid'.

@Samsung: Skärpning! Att ni har lagt ut garantireparationer för era produkter på ANOVO fråntar er inte ansvaret att det sköts på rätt sätt. Se till att få fart på ANOVO så att vi konsumenter inte skall bli lidande när tredje part inte gör sitt jobb.

/Jonas...

17. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nackdelen med att alla anlitar Anovo, dom kör service på precis alla telefoner och det lär vara ganska många telefoner som anländer varje dag.

18. Zapp

Zapp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Då skulle jag gissa på att de, ANOVO, har för lite personal och/eller för dåliga rutiner för att hantera det uppdrag de tagit på sig.

Detta leder till att vi konsumenter blir drabbade vilket väl inte kan vara meningen...

/Jonas...

19. gregorvega

gregorvega Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tror att du väntar förgäves. Min S3:a har varit två vändor på Anovo med "tidig SDS" (spontana omstarter och avstängningar under någon vecka och sedan frysningar som måste kallstartas flera gånger om dagen). Dom har bytt displaymodul utan förklaring och utöver detta inte gjort något eller ens kunnat verifiera felet.

Har haft mobilen sedan juli och har verifierat att det är SDS-chip/moderkort.

Den låste sig när vi slog på den i tele2-butiken när jag hämtade ut den efter andra servicen. Säljaren ska ringa Samsung och återkomma imorgon.

Är det NÅGON som fått SDS fixat av Anovo (bytt moderkort eller ny mobil)?

20. brygus

brygus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Inte ANOVO, men jag hämtade ut min mobil från Samsung Service i Kista idag med nytt moderkort, funkar felfritt just nu, kan återkomma om det skulle ändras!
    Förövrigt måste jag säga att Samsung serivce center har härligt bemötande och jobbar riktigt fort med tanke att det enbart tog 5 arbetsdagardagar jämfört med Telia där jag fick höra 2 till 6 veckor.