Lycamobile - problem med nät

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av tojo909, 7 apr 2018.

  1. tojo909

    tojo909 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Lycamobile
    Telefon:
    Lenovo Moto G5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Lycamobile
    Telefon:
    Lenovo Moto G5s
    Hej! Jag bytte operatör för två veckor sen. Jag hade halebop förut och så bytte jag till Lycamobile som ingår i Telenors nät.
    Mitt gamla nummer följde med. Fick ett nytt sim av Lycamobile. Allt var frid och fröjd till i morse - helt plötsligt så är det ett "R" precis uppe vid själva nätet i övre högra hörnet på min android. Det betyder ju att jag är i roaming? Märkte dessutom att jag använder telias nät och så står det Lycamobile inom parantes. Försökte söka mobilnät manuellt och ta lycamobile men då står det bara: "Cant connect to this operator right now, please try later" och så hamnar jag i telias nät igen.
    Har ju under dessa två veckor använt Lycamobile dvs Telenor utan problem. Någon som vet vad som försiggår?
    Jag bor inte nära något annat land så att jag ens kan hamna i roaming.
     
  2. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Att ett R dyker upp i displayen kan ibland bero på programvaran i mobilen. Det kan bero på att mobilen t.ex. uppfattar det gemensamägda bolaget Net4Mobility som ett främmande nät och då uppfattar det som roaming. Men det förklarar ju inte helt din mobils beteende.
    Vad säger kundservice på Lycamobile när du frågar där?
     
    induktion gillar detta.
  3. tojo909

    tojo909 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Lycamobile
    Telefon:
    Lenovo Moto G5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Lycamobile
    Telefon:
    Lenovo Moto G5s
    Deras kundtjänst har inte öppet helger. Får ringa dom på Måndag.
    Fast har ju funkat i två veckor så förstår inte varför det har blivit så här..
    Som sagt - har varit i telias nät hela dagen. Hörde av mig till halebopchatten nyss angående detta. Men dom har inte något med det här att göra - dom överförde nummret till Lycamobile för två veckor sedan.