Problem: Lyckas inte återställa min telefon

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av mr_tompe, 8 jun 2014.

  1. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Har gjort bort mig totalt och kan nu inte använda min telefon längre.

    Blev sugen på att installera den senaste uppdateringen med Knock Code, men då jag hade root så bestämde jag mig för att fört göra en factory reset. så långt gick allt bra och även uppgraderingen. Efter det så la jag in root på nytt och allt fungerade. Efter detta installerade jag Titanium Backup för att återställa mina tidgare appar och inställninger och det var då något måste gått fel.

    Så fort jag nu försöker starta telefonen så står det bara "Tyvärr har processen com.android.phone stoppats" och enda valet är att trycka på "OK" sen kommer det tillbaks hela tiden så jag kommer inte längre.

    Har hittat att man ska kunna göra en factory reset genom att stänga av telefonen, sedan hålla in knappen volym ner samtidigt som "power" och ner sedan LG Loggan dyker upp ska man släppa "power" ochsedan hålla in den igen. Har säkert provat detta 50 gånger nu men det går inte!! Kommer inte till någon factory reset, den bara stänger av sig.....kommer till LG loggan och så går det bara runt.

    Vad gör jag ?? :(
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Se till att du har telefonen helt avstängd innan du försöker komma in i fabriksåterställning. Du ska även släppa bägge knapparna och sedan hålla in bägge när loggan kommer upp, inte bara strömknappen.
     
  3. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar, ja det är precis så jag gör. Har gjort så många försök utan resultat så det måste vara något som spökar. Finns det nått annat sätt ?

    Har testat med att sätta den i download mode och sedan försökt att uppgradera/återställa med LG Mobile Support Tool, men den säger bara att jag redan har den senaste versionen :(
     
  4. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Börjar bli smått desperat här, inte minst med tanke på att jag även har den som jobbtelefon och är väldigt beroende av den :( tar gärna emot alla tips/förslag jag kan få här ;)
     
  5. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Lovar att du timar fel :D Men om du kommer in i Download Mode så öppna LG Mobile Support Tool och tryck på Ytterligare egenskaper och "Uppgradera fel återhämtning". Det är återställning utav systemet som heller inte tar bort något från minnet.
     
  6. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Jag hoppas du har rätt, får väl ge det en omgång till med försök då :)

    Trycker alltså in "Power" och "Volume Down" och håller dessa intryckta tills jag ser LG Loggan och då släpper jag båda knapparna någon sekund och sedan trycker jag in båda igen och håller dessa intryckta. Visst är det rätt ?

    Gällande LGSupport Toll så är det precis så jag gjort och den hämtar hem någon fil (tar ganska lång tid) och telefonen startar om en gång och så står det nått istil med att jag har den senaste versionen. Kan hända att den gjort det den ska men problemet är kvar och jag kommer inte vidare alls :(
     
  7. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Fasen det funkar verkligen inte, har tittat på flertalet guider nu på youtube och gör exakt likadant. Kommer inte in i något sådant läge.

    Efter LG Loggan visats blir skärmen bara svart en kort stund sen kommer loggan igen och den börjar om från början igen.....

    Finns det inget annat trix att komma runt ?
     
  8. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

  9. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Tack, ska se om jag kan följa guiden KDZ återställning....
     
  10. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    iiiiih, jag blir tokig. Följde guiden punk och pricka vilket flöt på riktigt bra (körde den två gånger för säkerhetsskull). Problemet kvarstår och som det är nu är telefonen helt obrukbar. Slänger den snart i väggen!!!
     
  11. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Kanske ska tillägga att jag gjorde ett undantag då den inte hittade telefonen och då jag inte kan "logga in" i den så satte jag den i download mode (om det kan spela någon roll)
     
  12. J.M.E

    J.M.E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Satt i samma sits som dig. La in d80220d och fick boot loop, gick inte komma åt factory reset via knappcombon. Slängde då in d80220b, fortfarande boot loop men nu funkade knappcombon och efter en factory reset hoppade luren igång igen. Fick en OTA notifiering direkt att d80220d var tillgänglig.
     
  13. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Åh fasen, kanske skulle testa en annan..... tack ska se om det funkar
     
  14. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Fan vad grymt Kampula, det löste det och nu kunde jag göra reset och telefonen funkar

    Tack för hjälpen!
     
  15. J.M.E

    J.M.E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Fint att det löste sig :)
     
  16. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vill du vara snäll och förklara mer exakt hur du menade och vart ifrån du i så fall slängde in d80220b (skicka gärna länk). Jag har d80220d på min men ska man ta bort den versionen och sedan slänga in den andra igen? Vad är boot loop?
     
  17. J.M.E

    J.M.E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Varför vill du lägga in d80220b igen?
     
  18. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Menar du mig? Som sagt så ville jag att du gärna förklarade hur du menade för jag förstod som att du gjorde så som jag beskrev men kan ha missförstått.
     
  19. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det var väl så du skrev? "La in d80220d och fick boot loop, gick inte komma åt factory reset via knappcombon. Slängde då in d80220b".