Problem: Lyckats bricka Galaxy S Plus (tror jag)

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Rixxz, 24 dec 2011.

1. Rixxz

Rixxz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Notis: Jag lyckades fixa det. Om någon stöter på samma problem, stäng av din brandvägg samt ditt antivirusprogram, och kör igång Kies nödåterställning.

Hej! Gjorde ju en tråd för ett tag sen där jag frågade om jag skulle välja S eller S Plus. Då Plusen plötsligt sjönk i pris med 300 spänn bestämde jag mig dock för att klippa till.

Hursomhelst, har haft den i ett par dagar, och varje gång jag anslutit den till min PC har Kies poppat upp och sagt "Det finns ny programvara till din telefon!". Idag tänkte jag "Jomen visst, uppdatera då", och gick ner för att umgås med familjen. Ca. två timmar senare hade inte installationen kommit någon vart. Den stod fortfarande på noll procent och gjorde till synes ingenting, och på telefonen syntes enbart "Downloading... Do not turn off target!!" .
    En snabb googling senare visade det sig att detta inte enbart hänt för mig, och tydligen skulle det bara vara och slita ut batteriet, så skulle allt vara bra igen. Gjorde det, men då visas det istället enbart en telefon och en laptop, särade av en varningstriangel.
    Startar jag den och håller volymminskningsknappen, Home, samt Power samtidigt så kommer jag till samma skärm som innan, dvs. "Downloading... Do not turn off target!!" .

Vad gör jag nu? Skickar in den på reparation och hoppas att det går på garantin? Eller? Förövrigt en jävligt bra telefon.

Last edited: 26 dec 2011
  2. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

prova flasha den igen med kies kanske? programmet kanske låste sig. om du vill riskera garantin kan du väl flasha den med custom rom också.

dra igång odin och flasha cyanogenmod vettja.

Last edited: 24 dec 2011
    Rixxz gillar detta.
  3. Rixxz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör Kies "Nödåterställning av inbyggd programvara" . Tagit bort både SDkort och SIM.
    Dock verkar även den fastna på 0% . Hur lång tid brukar en flashning ta?

Är väl nu man börjar ångra att man valde Plus, då den inte stödjer Cyanogenmod. ;)

Men en misslyckad flashning går alltså på garantin så länge man använt sig av Samsungs egen programvara?

4. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Så länge du inte modifierar bootloadern så gäller garantin, ja. Så om du inte använt något annap flash program än kies så gäller den. Officiellt dvs.

Dock är det så att det går snabbare att flasha en ny rom än att fylla i alla papper för garantin. Så de flesta som jobbar på service flashar bara in stock romen och skiter i hur bootloadern är. Allt beror på hur ärlig rep-killen är.

EDIT: den längsta flashningen jag har varit med om tog runt 9 minuter, 20 sek. Jag flashade min gio till stock romen med odin på 5 min, 14sek, inkl. 1 minut, 30 till omstart.

EDIT: Här har du en massa julkappar till din Galaxy ifall du vill ta steget till en snabbare och effektivare mobiltelefon. (Partisk? Absolut inte. :))

5. Rixxz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bor ju rätt nära ett av Samsungs reparationsställen. Borde väl bara kunna ringa Samsung, skriva ut mitt kvitto från Komplett och sen föra mobilen dit på egen hand?

Tack för hjälpen, hursomhelst. :) . Känner bara att det är onödigt att förstöra garantin när mobilen fortfarande är så här pass ny.

6. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Inga problem. Och det borde inte vara några problem alls.

Det är din mobil, som sagt. Du gör som du vill. Men personligen har jag en allergi mot stock mjukvaror. Jag får utslag å hela paketet när jag håller i en stock mobil. ;)

7. Rixxz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades laga den. :D .

Stängde ner brandvägg och Avast!, körde igång återställningen igen och vipps så hade jag en fungerande telefon.