Lyckats med en Brickning?

Diskussion i 'Legend' startad av jebediah, 25 maj 2011.

  1. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Om man har "råkat" leka lite för mkt så att telefonen är helt död, är den då brickad? :)
    Vol upp/ned + power funkar inte. LED lampan lyser inte när jag pluggar in laddaren. Batteriet har jag testat ta ut och låtit den ligga i några timmar, men telefonen är lika död fortfarande.

    Läste som hastigast om USB jigg, men vissa säger att man måste få igång telefonen först om det ska funka.
     
  2. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Kommer absolut ingenstans :)
    Godtrogen som man är så lekte jag lite med ROM Manager trots att man har läst lite varningar. Efter en misslyckad flashning så fick jag lov att ta ut batteriet för att komma vidare, och där slutade/började resan :D
     
  3. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Råkade ut för det där också i början när jag lärde mig roota/flasha. Dock så kom en symbol upp, det va på en liggandes mobil som lyste upp en grön triangel. Provade med volym/powerknapp kombon utan lycka. Ryckte batteriet och den reagera varken på laddarkabeln eller usbkabeln och gick inte att starta. I panik om att garantin va borta så lämna jag in den. Fick veta att mikroprocessorn va sönder (Den som lagrar infon om mjukvaran) Så sönder att det inte gick att läsa av nånting. Så dom hela kretskortet och de tog 4veckor.. Lutar mot att du får göra så också :P
     
  4. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Äsh, då köper jag bara en ny mobil ist. Går det inte att få tag på en microprocessor själv?
     
  5. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vad mer exakt var det som gick snett?

    Jag har flashat tre olika telefoner via rommanager/clockwork massor av gånger utan att något knasat så klart man undrar. :-)

    Sent from my Legend using Tapatalk
     
  6. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Oj, framstod inte i inlägget att det gick faktiskt på garantin eftersom det inte gick att läsa av mobilen.. så har du kvar den är det värt att prova lämna in:)