Lyssna på musik från NAS

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av dp race tech, 2 nov 2011.

  1. dp race tech

    dp race tech Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är total novis på Android men fråga mig om hojar eller Hot Rods så ska ni få svar. Jag har en X10 Mini som jag gillar skarpt, använder den för att ringa, fota till min blogg, maila, SMS'a och lyssna på radio i så jag använder nog ca 5% av vad den kan....

    Jag har precis byggt ett cigarr rum där jag har en old school McIntosh rörförstärkare, en nästan lika old school Lenco skivspelare och 4 inte lika old school Carlsson/Sonab högtalare för att kunna njuta min vinlysamling, häromkvällen blev jag sugen på The Köln Concert och en Cohiba Robusto, tyvärr har jag den inte på vinyl så jag blev tvungen att hämta en bärbar och koppla in och därmed förstöra old school feelingen, hade luren med mig som vanligt och nog borde min X10 Mini kunna spela upp musik. Jag har ett trådlöst nätverk med en LaCie Network Space 2 där jag har min musik, jag spelar den på Mac & PC i iTunes och nu undrar jag om det finns ett program till X10 Mini som funkar som iTunes där jag kan spela upp musiken via nätverket och ut i 3.5mm jacket utan att behöva ladda ner den i telefonen, vore så smutt att bara koppla in luren och välja på 1000-tals låtar i nätverket utan att behöva ha en dator tillhands...

    Vad ska jag ladda ner som funkar för en total novis? behöver inget fancy bara en spelare som är stabil, kan strömma all min musik, spela upp låtar random och där man enkelt kan skapa spellistor, vad ska jag använda?? vilka inställningar måste jag göra??

    DP says: Shine can never replace attitude....
     
    Last edited: 2 nov 2011
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hej och välkommen till forumet :)

    Grattis till din goda smak av stereoprylar! Riktigt fina grejer du har, blir lite avis...

    Det du vill, om jag förstår din fråga rätt, är att spela upp musik över nätverket (samba?) i din telefon?

    Tyvärr har jag inget svar på din fråga, har själv varit inne och nosat på liknande frågor (spela upp film över nätverket) men gått bet, det är inte alldeles enkelt. Men detta är en mer generell Android -fråga så jag föreslår att du ställer denna fråga i "Applikations-delen" av forumet, där betydligt fler läser. Där får du garanterat svar. Lycka till!
     
  3. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Mmm... Cohiba...

    I vilket fall som helst, det är samba eller smb + access och android som är nyckelorden. Jag googlade lite, och hamnade i någon gammal forumtråd på något ställe där "samba explorer" nämndes. Skriver man in detta på market kommer det upp rätt många träffar, där yxplayer är en av dessa. Har inte använt den själv, men har hört den rekommenderas och den verker enligt beskrivningen klara streaming från nätverk med hjälp av diverse protokoll.