Lyssna på radio/musik HUR?

Diskussion i 'Allmänt' startad av kamilenski, 12 aug 2020.

  1. kamilenski

    kamilenski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vill köpa ny mobil typ Samsung 20+. Då jag lyssnar på radio/kollar filmer ca 6 timmar varje natt är jag orolig hur batteriet ska klara av det!
    Numera lyssnar jag på radio/kollar filmer samtidigt som den laddas! Problemet med dom nya, som jag ser det, är att hörlurarna är anslutna via USB C!
    Hur kan man lösa det?
    Om det går överhuvudtaget!
     
  2. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Trådlös laddning, bluetooth-hörlurar, men kanske enklast, en dångel för att kunna ladda och lyssna samtidigt.
     
    kamilenski gillar detta.
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    EricG och kamilenski gillar detta.
  4. kamilenski

    kamilenski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  5. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Sedan jag gick över till Bluetooth-hörlurar för ca två år sedan så har jag aldrig kollat tillbaka på gammaldags hörlurar. Så smidigt med trådlösa! Jag antar att du lyssnar/kollar på grejer när du jobbar natt. Samma här. Jag kör modellen nedan.

    [​IMG]

    Då är det riktigt enkelt att lyssna med en hörlur i ena örat, och låta resten av sladden vila stadigt runt halsen innanför tröjan. Jag kan snabbt pausa uppspelning, ta ur och lägga hela hörluren innanför tröjan, om något händer som kräver uppmärksamhet. Inget pill med små larviga "Airpods" som är otroligt enkla att tappa heller.
    Dessa ovan klarar att vara påslagna mer än 12 timmar utan problem. Jag lyssnar inte konstant utan gör uppehåll, men skulle nog kunna lyssna så gott som hela mitt arbetspass (12 timmar) utan problem tror jag.

    Vad gäller din telefon, om du köper en S20+, så tror jag att den sägs ha en bra batteritid. Är nog inte omöjligt att du får ut 6 timmars SOT (screen-on time) eller mer. Då kan du klara dina sex timmar film på en laddning, och behöver inte ladda alls. Någon får rätta mig om jag har fel. Om du lyssnar på radio så är det ju absolut inga problem att klara många timmars lyssning på en laddning. Om du verkligen behöver ladda, så är fördelen med trådlösa hörlurar att du kan ladda telefonen obehindrat.
     
    kamilenski och EricG gillar detta.