Här är några av alla apps jag använder: Chrome- surfa Alfred- pimpad Spotlight Cloud- ladda upp bilder/länkar mm och få korta länkar att dela ClipMenu- sparar urklipp Dropbox- backup, synkar mellan massor av OS Twitter ResizeIt- förminska bilder snabbt Spotify AirFoil*- skicka ljud från t ex Spotify till högtalarna (som är kopplade till min Airport Express) Reeder*- läs RSS med stil Adium- snyggt chattprogram för t ex MSN/Gtalk/Facebook 1Password*- sparar lösenord Wunderlist- snygga att göra-listor, dela med andra AirPlayIt- streama videor från datorn till iPad Calendar- lägger sig i menypanelen, ikonen visar datumet, kalendern iCal CleanMyMac*- städa Macen Cyberduck- ftp Evernote- samla anteckningar, webbsidor, bilder mm i mappar i programmet. Synkar direkt med massor av OS. Google Notifier- lägger sig i menyraden och ploppar upp om du får ett nytt email Handbrake- konvertera filmer till iPhone, iPad mm MindNode- gör snygga mindmaps Name Mangler- döp om flera filer samtidigt PS3 Media Server- streama från datorn till Playstation3 Quick Note- ta snabba anteckningar. Synkar till bl a Diigo, finns som Chrome-tillägg Screenium*- spela in vad som görs på skärmen Skitch- ta screenshots och redigera dem Smultron*- bra att koda i Coda*- bra att koda i TextExpander*- spara tid genom att använda snippets, t ex "gma" för "[email protected]". Funkar bra för ord du ofta stavar fel. The Unarchiver- packa upp rar och zip Transmission- ladda ner torrents VLC- se på film WhatSize- kolla vad som tar upp plats på datorn (vilka filer, mappar osv) *Kostar Kolla i Mac App Store, där hittar du många bra appar.
Det finns ett program som heter GeekTols @macappstore kolla in det, det finns otroligt mycket giude på nätet hur man gör för olika saker också. Det är i princip samma program som Rainmeter till windows.
Har en HTC Incredible S och när jag kopplar den till datorn så öppnas iPhoto som det ska göra men det finns inga som helst foton att importera från luren även om jag har tagit foton och sparat dom på telefonen....någon som vet vad som kan vara felet? Har dessutom installerat Salling Media Sync på datorn.
Yeye vi fick OSX Lion av våran IKT-pedagog Orkar fan inte med andra elever(alla i min årskurs har fått gratis macbooks av skolan) som gnäller på att datorn är slö när de har 4+ tunga program igång och inte har startat om datorn på en vecka. Med det sagt är jag ändå väldigt tacksam över att ha fått datorn gratis
Tycker ni att operativsystemet hanterar processer m.m. finare (och framförallt renare) än Windows? Alltså att det känns effektivare och snabbare. Om man utgår från samma hårdvara, såklart. Vill också att passa på att fråga, hur känns det med tanke på att man inte kan maximera fönster utan 3:e parts program? Är ni nöjda med filosofin om att OSet ska vara "flytande", dvs synlighet av alla öppna program? Testade en Macbook och kunde inte riktigt fokusera på vad jag gjorde då jag kunde se skrivbordet, utan att kunna maximera, är detta något man vänjer sig vid?
På dom allra flesta programen kan man numera maximera fönstren. Dvs med Lion osx. ...so now u know... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ah! Thx Så, vad ser ni fram emot i Mountain Lion? Jag är inte helt insatt men kommer Notification Center ersätta Growl?
Har testat utvecklarversionen och de nya notifikationerna kan helt klart ersätta Growl Finns redan program för att koppla Growl notifikationer till OS X.