Madeli Designs!

Discussion in 'Teman och grafik' started by Madeli, Mar 10, 2011.

1. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det ska jag göra... :) Men inte idag... Alldeles för trött för det... Är dock ledig i 4 dagar nu, så nån tid ska jag nog finna :P

Sent from my HTC Incredible S

2. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, tänkte inte på APK:möjligheten :D
    Problemet blir väl däremot att om man gör en ny ikon i ett pack t:ex så måste man väl installera om hela temat igen...?
    Det skulle iof inte göra så mycket, men temana kommer väl komma upp på appen också eller? :D

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Nu snackar du om problem som ligger en bra bit in i framtiden :P Mycket jobb innan det blir aktuellt.

4. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Letade upp lite appikonsträngar. Inte helt hundra på om jag gjort rätt på ". till _" alltid så jag har originalen med.

Code:
    SE Appar:

Fmradio 		- com.sonyericsson.fmradio/.FMRadioActivity						- com_sonyericsson_fmradio_FMRadioActivity
    Gallery 		- com.sonyericsson.gallery/.Gallery							- com_sonyericsson_gallery_Gallery
    Kontakter 		- com.sonyericsson.android.socialphonebook/.LaunchActivity 				- com_sonyericsson_android_socialphonebook_LaunchActivity
    Kamera 			- com.sonyericsson.android.camera/.CameraActivity					- com_sonyericsson_android_camera_CameraActivity
    Meddelanden (SMS/MMS) 	- com.sonyericsson.conversations/.ui.ConversationListActivity				- com_sonyericsson_conversations_ui_ConversationListActivity

Andra Appar

IMDB 			- com.imdb.mobile/.Home									- com_imdb_mobile_Home
    Inställningar 		- com.android.settings/.Settings 							- com_android_settings_Settings
    Kalender 		- com.android.calendar/.LaunchActivity							- com_android_calendar_LaunchActivity
    Klocka 			- com.android.deskclock/.DeskClock							- com_android_deskclock_DeskClock
    Google Latitude 	- com.google.android.apps.maps/com.google.android.maps.LatitudeActivity			- com_google_android_apps_maps_com_google_android_maps_LatitudeActivity
    Madeli appen 8) 	- org.swedroidcommunity.madeli/.MadeliDesign						- org_swedroidcommunity_madeli_MadeliDesign
    Google Maps 		- com.google.android.apps.maps/com.google.android.maps.MapsActivity			- com_google_android_apps_maps_com_google_android_maps_MapsActivity
    Quickpic (Galleri)	- com.alensw.PicFolder/.GalleryActivity							- com_alensw_PicFolder_GalleryActivity
    Wisepilot 		- org.microemu.android.se.appello.lp.Lightpilot/org.microemu.android.MicroEmulator	- org_microemu_android_se_appello_lp_Lightpilot_org_microemu_android_MicroEmulator

Är det inte rätt kass att man inte kan 'assigna' samma ikonbild till flera olika appar? Hade ju varit smidigt. Provat söka lite men inte hittat något om det.

EDIT: Och så hittade jag det direkt efter!

Register eller för att visa innehållet!

Kan inte få CODE taggarna att visa koden där det är mellanrum i texten så kolla här: http://adwlauncher.wikia.com/wiki/Theme_Icon_Name_Database

Last edited: Jun 2, 2011
  5. Knäckebrorsan

MINA ENHETER

Jo, jag vet :D Hur långt har du/ni kommit än så länge?
    Inte för att stressa er, bara nyfiken :D

6. Reconnnn

MINA ENHETER

@baker666 Nice fast jag kan inte se koden i kod rutorna
    @Knäckebrorsan Testa det temat jag postade tidigare i tråden vill gärna ha kommentarer på det. Sen kan jag inte riktigt bestämma mig för om jag ska skapa någon typ av theme maker som fixar allt jobb åt en eller om det räcker med bara ett grund theme som madeli (och kanske alla andra medlemmar om madeli tycker det) bara byter bilder i och sen kompilerar.

7. Madeli

MINA ENHETER

Du kan ju börja med ett grund theme som jag kan ändra iaf :P

8. Reconnnn

MINA ENHETER

Ja då är det väll klart typ om det inte är något ni vill att jag ska ändra.

9. Madeli

MINA ENHETER

Jag kanske kommer på något senare när jag grejat lite... Brukar vara så för mig :P

10. Reconnnn

MINA ENHETER

När du har kommit in i hur man bygger teman så kommer det säkert finnas mycket du vill ändra men det är ju inga problem:P.

11. baker666

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Det var därför jag la till länken till original posten. 8)

Vet inte varför koden inte kommer med.

12. baker666

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    JAg vet att du helst vill pilla med att få färgerna 100% när du gör olika färgpaket. Det kan kanske vara en ide att kolla den inbyggda 'tint möjligheten' i teman dock. Kan om det blir bra kvalite vara ett enkelt sätt att göra olika färger på samma tema med minimalt jobb.

13. Knäckebrorsan

MINA ENHETER

Det fungerar ju bra :D
    Saken är väl den att det kommer komma obegränsat med requests eftersom man inte direkt vill ha hälften av ikonerna i en style och inte resten :cry:

14. baker666

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag brukar göra så att jag byter till ett tema. När jag sen har lagt in apparna jag använder istället för systemapparna , så gör jag en grupp med 'My Apps' Och visar bara den. Hittar man bara rätt tema så blir det ofta ganska bra. Nuvarande test har mkt kvar dock. :)

Dock är det ju så att grovjobbet görs nu. Om Reconn och Madeli fixar ihop ett 'standardikonpaket' så behöver ju Madeli 'bara' byta grafiken sen. Med länken jag postade tidigare kan man dessutom hålla storleken nere. Hittar man bara alla devicespecifika appar för sms, kontakter, gallerier, kameror osv. så kan detta bli riktigt bra. Jag vet att jag använder åtminstone ett par program som Madeli också använder , eller iaf använde så jag känner mig hyfsat säker. :cool:

Kom på en sak till. De tipsen på appar som jag har fått från Madeli's poster är 99% mkt bra appar. Så om ni hittar en app som det inte finns ikon till, se om ni kan hitta vilken app Madeli använder för funktionen så har ni en fin ikon till den oxo. :D (Quickpic istället för Galleri tex.)

15. Reconnnn

MINA ENHETER

@baker666
    Du kanske vill hjälpa till att göra temat? Du verkar ha en del kunskap om hur man gör. I nuläget måste jag lära mig allt från grunden vilket tar tid :P.

Skicka ett PM om du är intresserad.

16. Madeli

MINA ENHETER

Kan säga så här... Det behöver inte vara jag som gör dessa teman. Om någon känner sig manad att göra det så pls do :)

Men jag vill ha dom på sidan, så alla kan få ta del av dom.

17. Reconnnn

MINA ENHETER

Om det är någon som är intresserad av att hjälpa till så kan ni skicka ett PM eller skriv i tråden så ska jag försöka få igång er.

18. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle det inte vara bättre att istället för att fokusera på att skapa teman för ADW eller LPP så skapar man ett pack där varje ikon har ett namn från en aktivitet, varav appen automatiskt byter ut dessa standardikoner mot dem i temat oberoende av vilken launcher man har (det vill säga så det fungerar på varje launcher, såsom custom launcher som stock launcher), typ som i Folder Organizer fast mycket smidigare?

19. Madeli

MINA ENHETER

Gärna för mig... Enda anledningen till att jag fokuserat på adw och lpp teman är för att jag trodde de var de enda som gick att göra det med :P

Men har du lust att fixa något annat så är jag öppen för allt :) Själv kan jag ju inte :(

20. Reconnnn

MINA ENHETER

@ViLANDER
    Hade varit coolt om du lyckades skapa det men det är väll lika bra att jobba på flera alternativ samtidigt.